دهقان‌دهنوی در هشت‌ماه حضور خود در سازمان بورس، تلاش کرد بازار سرمایه را به دوره رشد خود بازگرداند و موفق شد این بازار را از روزهای نامناسب دور کند، اما بورس با روزهای اوج خود فاصله دارد و همچنان شاهد خروج پول و نقدینگی از این بازار هستیم. از این رو، تیم جدید مدیریتی کار سختی برای سامان‌دهی بازار سهام در پیش دارد و مبرهن است که بازگرداندن بازار به ریل رشد و دوران اوج گذشته، کار بسیار سختی خواهد بود. این امر در گام نخست، نیازمند داشتن اهداف مشخص و عملیاتی کردن آنهاست.  در این راستا رئیس جدید سازمان بورس، برنامه‌ای ده‌گانه را در اولویت کاری خود قرار داده است. توجه به مکانیزم‌‌‌های مدرن به‌منظور افزایش نظارت عامه بر فعالیت ناشران، توسعه ابزارهای نظارتی به شکل پیشگیرانه و متناسب با توسعه بازار، اصلاح قوانین و مقررات به سمت افزایش عدالت و پاسخگویی در کل بازار، تقویت اکوسیستم تامین مالی در سطح متوسط و خرد از طریق ابزارهای نوین، تسهیل‌‌‌گری و توسعه زیرساخت‌‌‌های جذب و مدیریت سرمایه خارجی در بازار، بازمهندسی‌ سازوکار رسانه‌‌‌ای و نشر اطلاعات در بازار و تقویت نظارت بر آن، بازمهندسی نسل نوین زیرساخت‌‌‌های فنی با هدف افزایش امنیت و پایداری و سهولت دسترسی از جمله مهم‌ترین راهبردهای اساسی رئیس جدید سازمان بورس هستند. همچنین به گفته‌ مجید عشقی، طبق راهبردهای مزبور برنامه‌‌‌هایی در سه محور در دستور کار قرار گرفته است؛ «تمرکز بر ماموریت و رسالت اصلی سازمان مبنی بر توسعه بازار سرمایه»، «حرکت به سمت نظارت هوشمند و فراگیر» و «فرهنگ‌‌‌سازی و نظم‌بخشی به فضای گردش اطلاعات در بازار سرمایه» رئوس برنامه‌های هیات‌مدیره جدید سازمان بورس خواهند بود.

از سوی دیگر، فعالان و تحلیلگران بازار سرمایه نیز از سکاندار جدید بورس انتظاراتی دارند و درخواست می‌کنند که رفع برخی از موانع و مشکلات، در اولویت کاری قرار گیرد. بهبود کیفیت و افزایش سرعت در گزارش‌دهی ناشران، تعامل موثر با وزارتخانه‌ها و مجلس برای ‌وضع‌نشدن قوانین و دستورالعمل‌های مخرب در صنایع و شرکت‌های بورسی، برقراری ثبات مدیریتی و نظارتی در بازار سرمایه، اصلاح قانون بازار اوراق بهادار، استقلال در انتخاب اعضا و مدیران، استفاده از مدیران حرفه‌ای و باتجربه، تاکید بر توسعه و حمایت از بخش خصوصی و مردمی، ارائه قوانین لازم برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری سهام و حجم معاملات شرکت‌ها، قاعده‌مند شدن عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه، نظارت موثر بر عملکرد صندوق‌ها و ارائه گزارش‌های شفاف‌تر و همچنین افزایش تدریجی دامنه نوسان از دیگر انتظارات مهمی هستند که فعالان و کارشناسان بازار سرمایه از رئیس جدید سازمان بورس دارند. حال جدا از اولویت‌ها و درخواست‌های فعالان بازار سرمایه از ریاست جدید سازمان، یکی از موارد قابل‌توجه، انتخاب اعضای هیات‌مدیره جدید سازمان بورس از میان اعضای هیات‌مدیره و مدیران بورس کالاست؛ امری که سبب این گمانه‌زنی شده‌است که احتمالا بورس در دوسال آینده شاهد انتقال اولویت از اوراق بهادار به معاملات کالایی باشد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که برخی از فعالان بازار سرمایه با تصمیم شورای عالی بورس در خصوص انتصاب اخیر موافق نیستند و گزینه‌های مناسب‌تری را برای سکانداری بازار سرمایه عنوان می‌کنند، اما باید تاکید کرد که فارغ از مفاد قانون بازار سرمایه برای استقلال بورس از سیطره دولت، حمایت فعالان و ‌‌‌‌‌‌کارشناسان بازار سرمایه از تصمیمات اعضای شورای بورس و سازمان بورس نیازی ضروری است و باید به تصمیمات آنها احترام گذاشت.