گروه بنگاه‌ها: نخستین شعبه سبز نظام بانکی کشور با حضور حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین و محمدهادی حیدرزاده مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان تهران و جمعی از مدیران این دو نهاد در شعبه آیت‌الله کاشانی بانک اقتصادنوین افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین در مراسم افتتاح شعبه سبز بانک اقتصادنوین که با شعار «با هم برای طبیعت» و نماد سرو ایرانی برگزار شد، مدیرعامل بانک اقتصادنوین طی سخنانی از تامین مالی طرح‌های اقتصادی به شرط رعایت الزامات زیست محیطی خبر داد و گفت: مذاکرات اولیه برای تامین مالی این طرح‌ها صورت گرفته به فراخور نیازهای این بخش مطابق با برنامه‌های بانک اقتصادنوین و تاییدات سازمان حفاظت محیط زیست در نظر گرفته خواهد شد. معتمدی گفت: افتتاح شعبه سبز بانک اقتصادنوین از آنجا آغاز شد که پیشنهادهای موجود به‌تدریج به مجموعه‌ای از توافقات تبدیل شد و سال گذشته موفق شدیم با کمک محیط زیست استان تهران، توافقات را به تفاهم‌نامه تبدیل کنیم. وی اضافه کرد: هرچند بانک اقتصادنوین در وهله نخست بحث محیط زیست و فعالیت‌های خود در این رابطه را تحت عنوان مسوولیت اجتماعی آغاز کرد اما ارزیابی‌های بعدی نشان داد که این فعالیت‌ها علاوه‌بر مسوولیت اجتماعی، یک بحث اقتصادی است. وی ادامه داد: وقتی کار را آغاز کردیم، موارد زیادی در تفاهم‌نامه ذکر کردیم که موضوع نخست فعالیت در تامین مالی این حوزه بود.

در کنار این مساله، در حوزه عملیاتی داخل بانک نیز وارد شدیم و در همین ارتباط سعی می‌کنیم رفتار خود را به‌عنوان یک دوستدار محیط زیست، استاندارد کنیم. مدیرعامل بانک اقتصادنوین اضافه کرد: بعد از تایید طراحی شعبه توسط محیط زیست استان تهران، کار اجرایی به سرعت انجام شد. واقعیت این است که کار انجام شده در کشور نمونه قبلی ندارد. بر این اساس، ضمن اینکه قصد داریم این کار را در خود بانک ترویج کنیم، گزارشی را نیز به رئیس‌کل بانک مرکزی تقدیم خواهیم کرد تا این کار در شبکه بانکی و نهادهای مشابه شبکه بانکی عملیاتی شود. معتمدی با اشاره به برنامه بعدی اقتصادنوین در حوزه حفاظت از محیط زیست گفت: کار بعدی پیش‌رو این است که سازمان محیط زیست از محل پارک پردیسان، مالکیت معنوی زمینی را به بانک اقتصادنوین تخصیص داده و قرار است در آن زمین در اسفند ماه، هفت هزار درخت کاشته شود. مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت که در راستای ترویج حفاظت از محیط زیست و درختکاری، این درخت‌ها به مشتریان و کارکنان بانک نام‌گذاری خواهد شد و هر یک در این پردیس یک اصله درخت خواهند داشت. همچنین قصد داریم با هماهنگی سازمان محیط زیست، هدایای خود به مشتریان را به گونه‌ای طراحی کنیم که فرهنگ حفاظت از محیط زیست را ترویج کند. معتمدی همچنین در پایان این مراسم در جمع خبرنگاران تاکید کرد گفت: شعبه سبز بانک اقتصادنوین، یک الگو و نمونه در راستای فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست به شمار می‌رود، همکاران بانک در این شعبه آموزش لازم را دیده‌اند تا در کنار فعالیت‌های بانکی خود، بحث‌های زیست محیطی را نیز به مشتریان ترویج دهند. این کار را از شعبه آیت‌الله کاشانی آغاز کردیم و در ۲۵۰ شعبه خود توسعه خواهیم داد.