گروه بنگاه‌ها - در پانزدهمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران که با حضور ۴۰۰ شرکت برتر و بزرگ کشور برگزار شد، بانک مهر اقتصاد بر اساس اطلاعات سال مالی ۹۰ با ۱۱ پله صعود نسبت به سال گذشته در جایگاه هفدهم قرار گرفت. این بانک با ۳۹ درصد رشد و ۱۱ رتبه صعود موفق شد تا بیشترین میزان رشد را در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور داشته باشد و جایگاه خود را در این میان به رتبه ششم ارتقا دهد، همچنین در فهرست ۱۰ شرکت دارای بیشترین دارایی، بانک مهر اقتصاد با ۲۲۹ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال دارایی، در جایگاه نهم قرار گرفت.

بنابر این گزارش در رتبه‌بندی شرکت‌های برتر، ۲۶ شاخص مالی و اعتباری مدنظر قرار دارد و نتیجه بررسی‌ها و مقایسه‌های آماری نشان می‌دهد مجموع فروش ۱۰۰ شرکت برتر ایران در سال مالی ۹۰ معادل ۲۶۴ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با میزان فروش صد شرکت برتر سال پیش از آن، ۳۰ درصد رشد داشته است و حدود ۶/۵۰ درصد مجموع فروش صد شرکت اول مربوط به ۱۷ شرکت نخست بوده است.

در گزینش ۱۰۰ شرکت برتر ایران، معیار فروش مبنای انتخاب قرار دارد که پس از گزینش و رتبه‌بندی شرکت‌ها بر اساس شاخص «میزان فروش» این شرکت‌ها بر پایه شاخص‌های دیگری چون اندازه و رشد شرکت، سودآوری و عملکرد، صادرات، نقدینگی، بدهی و بازار نیز مقایسه و رتبه‌بندی می‌شوند.