جلب اعتماد از طریق خدمات صادقانه

فقیهی با تاکید براینکه توسعه بیمه برپایه علم و تجربه بنا می‌شود یادآورشد:  اولین فعالیت بیمه‌ای در کشور در سال ۱۲۸۹ توسط دو موسسه روسی به نام‌های، نادژدا، و قفقاز مرکوری بوده و پس از آن در سال ۱۳۱۰ با پیشنهاد یکی از کارمندان موسسه بیمه‌ای نادژدا به وزیر مالیه وقت علی‌اکبر داور و طی مراحل قانونی و تصویب آن در ۱۵ آبان سال ۱۳۱۴ شرکت سهامی بیمه ایران با سرمایه دو میلیون تومان به‌عنوان اولین شرکت بیمه ایرانی تاسیس شد. نماینده بیمه ایران در امارات متحده عربی ادامه داد: از آن زمان تا قبل از انقلاب اسلامی، صنعت بیمه دارای یک شرکت دولتی، دوازده شرکت خصوصی و دو شرکت بیمه خارجی بوده که پس از انقلاب اداره همگی آنها به دولت واگذار شد.

وی افزود: پیشینه حضور نمایندگی بیمه ایران در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس قریب به ۵۰ سال است و با گشایش اولین نمایندگی بیمه‌ای ایران در خارج از کشور در سال ۱۹۷۰ توسط جناب شیخ راشد حاکم وقت دبی سرآغازی در جهت حضور موثر بیمه ایران در خارج از کشور در منطقه خلیج‌فارس بوده که به سایر مناطق امارات ازجمله ابوظبی – شارجه – العین – راس‌الخیمه و همچنین کشورهای سلطنت عمان و عربستان گسترش یافت. فقیهی با بیان اینکه تشکیلات سازمانی بیمه ایران در امارات عربی به‌صورت نمایندگی کل است، گفت:  مسوولیت آن از بدو تاسیس تاکنون به عهده اینجانب بوده که یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین نهادهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

وی درباره بیمه گران فعال در امارات گفت: در کشور امارات نزدیک به ۷۰ شرکت بیمه محلی و خارجی فعال بوده که نمایندگی بیمه ایران نیز به‌عنوان یک شرکت بیمه خارجی به ثبت رسیده و در رقابت با شرکت‌های مذکور کاملا مستقل و تابع قوانین و مقررات و ضوابط هیات بیمه امارات است و لذا در رقابت جدی با شرکت‌های مذکور قرار دارد.

فقیهی یادآورشد: در حال حاضر و با توجه به پدیده جهانی شدن و در هم آمیختگی تعاملات مختلف اقتصادی و اجتماعی از یک طرف و بحران‌های اقتصادی و تجارب به دست آمده در این زمینه از طرفی دیگر باید اذعان داشت که اقتصاد، هم نیاز به بخش خصوصی داشته و هم نیازمند دولتی سیاست‌گذار و ناظر بر بخش خصوصی است. وی ادامه داد: سهم اندک بخش خصوصی از اقتصاد کشور در بهره‌وری و بهینه‌سازی اقتصاد تاثیر منفی داشته و اثرات سوء بخش دولتی به واسطه مالکیت و بار مالی ناشی از آن می‌تواند مانع پویایی اقتصاد در کشور شود.

او خاطرنشان کرد:  خصوصی‌سازی هنگامی معنای واقعی خویش را به نمایش خواهد گذاشت که رقابت در عرصه اقتصادی در ابعاد بین‌المللی ایجاد شده و خود را محصور در رقبای داخلی نکند. به گفته او مهم‌ترین عنصری که در دل این رقابت عامل ماندگاری و پیشرفت و البته توسعه اقتصادی خواهد شد خدمت صادقانه به مردم است تا صرفا سودآوری.

فقیهی به تمامی فعالان اقتصادی توصیه کرد: چنانچه خواهان ماندگاری و توسعه و سودآوری هستید اصل اولیه خویش را جلب اعتماد و اطمینان از طریق خدمت صادقانه به مردم قرار دهید.

به گفته فقیهی این مهم در رقابت نمایندگی بیمه ایران در امارات به وضوح به چشم می‌‌آید به نحوی که قریب به نیم قرن فعالیت بیمه‌ای در کشور امارات و رقابت با ابر شرکت‌های بیمه‌ای امروز آن را به درختی تنومند تبدیل کرده که حتی با توفان‌های هر از گاهی چون تحریم نه تنها سر خم نکرده، بلکه توانسته با حداقل امکانات به بقا و رشد خویش ادامه دهد.