با این حال، خیلی زود مسیر قیمتی دلار تغییر کرد و حدود ساعت ۴ بعدازظهر روی عدد ۱۶ هزار و ۱۸۰ تومان قرار گرفت که ۱۹۵ تومان کمتر از روز سوم هفته بود. شاخص ارزی در سومین روز هفته نیز بیش از ۶۰ تومان از ارزش خود را از دست داده بود. به این ترتیب، می‌توان گفت که بازار به تدریج در حال برگشت از افزایشی است که با جوسازی نوسان‌گیران در روزهای تعطیل نوروز صورت گرفته بود. شاخص ارزی در انتهای سال ۹۸ به کانال ۱۶ هزار تومانی رسیده بود؛ ولی در تعطیلات نوروز به واسطه جوسازی سفته‌بازان تا نزدیکی سطح ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومانی پیش روی کرده بود.

در بازار سکه نیز دیروز قیمت این فلز گرانبها راه کاهشی را در پیش گرفت. در نوزدهمین روز فروردین ماه، سکه ۲۰ هزار تومان افت قیمت را ثبت کرد و به بهای ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. برخی فعالان عنوان می‌کردند که در ساعات انتهایی روز قیمت‌های کمتری نیز در بازار سکه به ثبت رسید. به گفته برخی بازیگران این بازار، افت قیمت دلار عامل اصلی بود که خریداران سکه را عقب برد؛ با این حال، عقب‌نشینی طلای جهانی از سقف قیمت روز دوشنبه که به حدود هزار و ۶۷۰ دلار رسیده بود نیز در افت قیمتی سکه اثر داشت. دیروز تا حدود ساعت۵ بعدازظهر اونس طلا زیر سطح هزار و ۶۵۰ دلار نوسان می‌کرد. با وجود افت دو روز اخیر سکه، برخی از معامله‌گران باور داشتند، شکست مرز حمایتی ۶ میلیون تومانی بسیار دشوار خواهد بود؛ مگر آنکه به یکباره دلار با کاهش شدیدی مواجه شود.  در مجموع نه در بازار ارز و نه در بازار سکه، روز سه‌شنبه شاهد اتفاق خاصی که منجر به نوسانی شدن بازارها شود، نبودیم. با این حال، برای اینکه چنین روندی باقی بماند، سیاست‌گذار نیاز است که نگرانی‌های فعالان اقتصادی و متغیرهایی را که سفته‌بازان پیرامون آن جوسازی می‌کنند، برطرف کند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند ذهنیت بازار را تحت‌تاثیر قرار دهد، کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی است. کاهش بهای نفت، این نگرانی را در میان برخی فعالان ایجاد کرده است که کشور دچار کسری بودجه شود و این موضوع می‌تواند نرخ ارز را نیز در میان‌مدت تحت‌تاثیر قرار دهد.

در این میان، برخی از فعالان عنوان می‌کنند که بازار ارز در کوتاه‌مدت با خطر خاصی مواجه نیست. از نظر این گروه زمانی که نه تقاضای نقدی خاصی در بازار وجود دارد و نه تقاضای حواله‌ای در جریان است، چگونه می‌توان انتظار رشد قیمت‌ها را داشت. البته احتمال کاهش شدید و پایدار قیمت‌ها نیز کمی دور از ذهن می‌رسد. در هر صورت اقتصاد با خطر نااطمینانی کرونا مواجه است و در این شرایط بسیاری از معامله‌گران تمایلی برای عرضه ارز ندارند. به گفته برخی معامله‌گران، درست است که در سمت تقاضا کمبود وجود دارد،‌ ولی نباید از خاطر برد که در سمت عرضه نیز قدرت زیادی وجود ندارد. از یکسو صادرات به واسطه گسترش شیوع کرونا محدودتر شده است و از سوی دیگر گفته می‌شود که دسترسی به منابع ارزی نیز دشوارتر شده است. از آن سو، در این دوران شیوع کرونا، ایران هم چنان در شرایط تحریمی قرار دارد و فشار تحریم‌ها بر شانه اقتصاد و بازار ارز سنگینی می‌کند.

با این حال، بسیاری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند که به‌صورت بلندمدت در بازار فعالیت نکنند. یعنی در واقع در شرایط فعلی کمتر کسی است که به فکر خرید یا فروش دلار به‌منظور کسب سود در بلندمدت باشد. بیشتر معامله‌گران باور دارند با کوچک‌ترین خبری شرایط می‌تواند به سمت کاهش یا افزایش قیمت غیرمنتظره پیش برود. به همین دلیل هم ترجیح می‌دهند با احتیاط در راه خرید و فروش ارز حداقل در شرایط فعلی گام بردارند.