ریشه بسیاری از اقساط معوق بانک‌ها در بیکاری است

گروه بازار پول - موسسه مالی و اعتباری مهر همایش بیکاری از نگاهی نو را تامین مالی می‌کند. به گزارش خبرنگار ما، دلبری مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر در یک نشست خبری ضمن بیان ضروریات یک برنامه‌ریزی صحیح برای حل معضل بیکاری، گفت: بیشترین میزان اقساط معوق و لاوصول بانک‌ها به علت بیکاری و عدم کسب درآمد توسط افرادی است که توان پرداخت اقساط را ندارند.

وی افزود: در تجزیه و تحلیل عوامل نپرداختن اقساط توسط افراد، به این نتیجه می‌رسیم که این مساله چرخه معمول پول را مختل می‌کند و این بحث مهمی است که باید به عنوان یکی از اثرات بیکاری به آن پرداخته شود.

دلبری تصریح کرد: موسسه مالی و اعتباری مهر با احساس ضرورت ارائه اثرات بیکاری بر جامعه و ایجاد اشتغال، از همایش بیکاری از نگاهی نو حمایت مالی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از تصمیم‌ها منجر به بیکاری می‌شود که با بررسی‌ها می‌توان جلوی آن را گرفت اظهار داشت، تصمیم افزایش دستمزد، آمار بیکاری را افزایش داد و بسیاری از کارفرماها را مجبور به اخراج کارگران کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: جوانان کشور به دلیل پایبندی به اعتقادهای اسلامی ایرانی در صورت یافتن شغل به دنبال تشکیل زندگی مشترک و تهیه سرپناه می‌روند. صندوق مهر رضا (ع) نیز شکل گرفت تا مشکل جوانان را رفع کند. در صورت حل چالش اولیه جوانان یعنی اشتغال بسیاری از مشکلات اقتصادی، معیشتی و اجتماعی آنان حل خواهد شد.

تجزیه و تحلیل رفتار سیستم پولی مالی به وضوح نشان از به چرخش درآمدن صنایع کشور در صورت حمایت این بخش از نیروی انسانی دارد.

مشاور مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر اعلام کرد: این موسسه به ۳۵۰ نفر جوان همکار با دبیرخانه همایش در استان تهران برای حضورشان در مدت ۱۰ روز، هر کدام ۵۰هزار تومان دستمزد پرداخت می‌کند.

در ادامه همایش مصطفی فیروزی دبیر همایش بیکاری از نگاهی نو تصریح کرد: قصد داریم کتاب شناسنامه شغلی را برای اطلاع نوجوانان و خانواده‌ها منتشر کنیم.

در عین این که شرکت‌های کاریابی خصوصی را در قالب همایش به جویندگان کار معرفی می‌کنیم تا هم کاریاب‌ها و هم جویندگان کار سود ببرند.

وی افزود: دست‌اندرکاران همایش قصد دارند پس از هر سفر استانی هیات دولت در استان محل سفر حضور یابند و همایش بیکاری را در همان استان برگزار کنند.

دبیر همایش بیکاری از نگاه نو با اعتراض به مسوولانی که آموزش نیروی انسانی به ویژه در رشته‌های علوم اجتماعی را هدف انتقادات خود قرار داده و آن را ریشه مشکلات سیستم آموزش عالی کشور تعبیر می‌کنند، گفت: نباید گفت جوانان بنا به علایق خود در رشته‌های دانشگاهی شرکت نکنند یا این که دانشگاه‌ها از آموزش نیروی انسانی علاقه‌مند به رشته‌های مختلف برحذر شوند.

متولی اشتغال کشور چرا به جای حل معضل بیکاری، مسوولان دانشگاه‌ها و جوانان را تحت فشار روانی قرار می‌دهند.

نباید جوانان را به بهانه‌های واهی سرخورده‌تر از قبل کرد. متاسفانه کم‌سوادی، کم‌تجربگی و بی‌مهارتی جوانان و فارغ‌التحصیلان به جای حل به مستمسکی برای بی‌انگیزه‌تر کردن آنان مبدل شده است.

فیروزی با دعوت از کارشناسان اقتصادی، فارغ‌التحصیلان و جوانان جویای کار خواستار حضور فعال آنان در به نتیجه رسیدن اهداف همایش شد و افزود: به عنوان بخش خصوصی توانسته‌ایم از سال ۸۴ تاکنون حمایت برخی از دستگاه‌های دولتی را جلب کنیم، ولی در صدد جلب حمایت کارشناسان اقتصادی و جوانان جویای کاریم.

هر جوان فارغ‌التحصیل این ظرفیت را دارد که خود به کارآفرین مبدل شود. جویندگان کار می‌توانند در بخش‌های مختلفی از جمله شعر، کاریکاتور، بیلبورد و تیزر تلویزیونی دبیرخانه را در فراگیر کردن اهدافش در سراسر کشور یاری رسانند.

طی ۱۰ روز برگزاری همایش تجربیات دیگر کشورها در زمینه اشتغال جوانان و کار را به اطلاع جویندگان کار می‌رسانیم، همچنین جوانان می‌توانند مقالات و گزارش‌های مختلفی با محور بیکاری و اشتغال به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۷۷۱۵۵۹ دبیرخانه همایش بیکاری از نگاهی نو تماس بگیرند.