گروه بازار پول- ایران و ترکیه ظرفیت‌های مشترک بیمه‌ای دو کشور را به منظور هدف قرار دادن یک بازار بزرگ بیمه‌ای نشانه‌گیری کنند. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، علی آقامحمدی معاون نظارت و هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی معاون اول رییس جمهور در دیدار مدیران ارشد بیمه مرکزی و هیات بیمه ترکیه با فرشباف ماهریان رییس کل بیمه مرکزی، ضمن اعلام مطلب فوق گفت: برای توسعه حداکثری صنعت بیمه باید ظرفیت‌های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه دو کشور به کارگرفته شود.

وی افزود: شرایط مشابه ساختارهای بیمه‌ای دو کشور این امکان را فراهم آورده است تا مسوولان صنعت بیمه دو کشور یک استاندارد واحد را در صنعت بیمه طراحی نموده و با مشارکت دادن بخش‌های خصوصی دو کشور سرمایه‌های مشترک را برای ورود به بازار بیمه‌ای طرفین فعال کنند.

همکاری دوجانبه در زمینه اطلاعات بیمه خودرو

همچنین کارگروه فناوری اطلاعات و بیمه اتومبیل بیمه مرکزی در نشست عملیاتی کردن تفاهم‌نامه بیمه‌ای میان ایران و ترکیه بر همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور تاکید کرد.

فرامرز فتح‌نژاد، مشاور رییس کل و سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی گفت: در این جلسات مشخص شد دو کشور با توجه به اینکه مرکز اطلاعات بیمه خودرو را دارا می‌باشند به صورت جداگانه یک روش واحد را در جمع‌آوری اطلاعات بیمه خودرو مد نظر قرار می‌دهند.

وی متذکر شد: در مذاکرات انجام گرفته مقرر شد همکاری دوجانبه‌ای برای تکمیل و پیشرفته کردن سیستم‌های استعلام بیمه خودرو به انجام برسد.