مدیرنظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس درباره آینده بانک آریا که از سوی اختلاس کننده ۳ هزار میلیارد تومانی تاسیس شده است، گفت: وجوه مردم در پذیره‌نویسی بانک آریا حسب دستور مراجع قضایی پرداخت می‌شود، اما تصمیم‌گیری در مورد فعالیت یا انحلال آن به عهده بانک مرکزی است. محمودرضا خواجه نصیری مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس در برابر این سوال فارس که در این میان سرمایه افرادی که در پذیره نویسی سهام این بانک شرکت کرده اند، چه می‌شود، پاسخ داد: مشکلی نیست. وجوه مردم در حساب بانک باقی می‌ماند تا حسب دستور مراجع قضایی پرداخت شود. چون هر چند این بانک اقدام به پذیره‌نویسی کرده، اما تا زمانی که با مجوز سازمان بورس امکان ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها را نداشته باشد، نمی‌تواند کار دیگری انجام دهد.

وی در واکنش به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا با این اوضاع امکان انحلال بانک آریا وجود دارد؟ پاسخ داد: سازمان بورس فقط مجوز پذیره نویسی سهام بانک آریا را صادر کرده و در مورد انحلال یا عدم انحلال باید بانک مرکزی تصمیم‌گیری کند.

این مقام مسوول در برابر این نکته که چرا سازمان بورس به هنگام صدور مجوز پذیره‌نویسی وضعیت اهلیت موسس بانک آریا را مورد بررسی قرار نداد، توضیح داد: صدور مجوز پذیره‌نویسی از سوی سازمان بورس براساس مجوز بانک مرکزی بود چون سازمان بورس فقط می‌تواند مجوز پذیره‌نویسی را صادر کند.

وی در حالی پاسخ به تعداد سرمایه‌گذاران بانک آریا و چگونگی فرآیند پذیره‌نویسی و وضعیت سهام این بانک را به ابوترابی مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس ارجاع داد که متاسفانه وی حاضر به ارائه توضیحات نشد و اعلام کرد حاضر به گفت‌وگو نبوده و این موضوع باید از طریق بانک مرکزی پیگیری شود.