صرافان بدون مجوز به دلیل پرداخت مالیات‌های سنگین خواستار دریافت هر چه سریع‌تر مجوز از بانک مرکزی هستند.

گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس به نقل از فعالان بازار ارز حاکی است: امسال میزان مالیات‌ها حدود ۲۲‌درصد افزایش پیدا کرده است و واحدهایی که دارای مجوز صرافی نیستند به‌رغم خرید و فروش کمتر نسبت به صرافان دارای مجوز، باید مالیات بیشتری پرداخت کنند.

حمیدرضا فیروزی یکی از صرافان چهارراه منوچهری گفت: با توجه به خوش حساب بودن بنده و نداشتن بدهی به اداره مالیات، باید امسال نهایتا یک‌میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کردم، اما به یکباره برای واحدی که به دلیل نداشتن نام شرکت صرافی بر واحد آن معاملات زیادی هم انجام نمی‌دهد ۴‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان مالیات بسته‌اند.

وی افزود: باید با این تفاسیر روزانه ۱۵‌هزار تومان برای پرداخت مالیات کنار بگذارم در حالیکه در حال حاضر به دلیل نبود رونق در بازار حتی حساب و کتاب خوردن غذا نیز جزو برنامه‌های اصلی ما شده است.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا می‌شود بانک مرکزی هر چه زودتر به افرادی که دارای صلاحیت هستند و تقاضای مجوز کرده‌اند، مجوز صرافی صادر کند. صراف دیگری به نام محسن بهادری که مجوز صرافی ندارد، گفت: برای واحد ما ۱۰میلیون تومان مالیات بسته بودند که با اعتراض این مبلغ به ۷‌میلیون تومان کاهش یافت، بنابراین تقاضا داریم تا به درخواست‌های ما برای صدور مجوز صرافی هر چه زودتر رسیدگی شود تا دیگر اجحافی از بابت پرداخت بیشتر مالیات صورت نگیرد. صرافانی که به دلیل نداشتن مجوز مالیات‌های بیشتری نسبت به صرافان دارای مجوز پرداخت می‌کنند، می‌گویند: ماه‌ها است برای دریافت مجوز صرافی از بانک مرکزی

ثبت نام کرده‌ایم، اما تاکنون هیچ خبری از صدور مجوز نیست.

آنان می‌افزایند: نداشتن مجوز صرافی از یک سو موجب می‌شود تا میزان خرید و فروش طلا و ارز کاهش یابد و از سوی دیگر مالیات بیشتری برای این گونه واحدهای تجاری بسته شود.