قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به رشد نرخ تورم در شهریورماه به مرز به ۳/۲۳ درصد گفت: نباید انتظار داشته باشیم نرخ تورم در یک دوره کوتاه زمانی کاهش یابد.

«حسین قضاوی» در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا، در خصوص علت افزایش نرخ تورم با وجود کاهش ۱۰هزار میلیارد تومانی حجم نقدینگی و رشد صفر درصدی آن گفت: سیاست‌گذاری بانک مرکزی برای مدیریت در حجم نقدینگی با تعویق زمانی اثر خود را در تورم نشان می‌دهد.

قائم مقام بانک مرکزی در توضیح مطلب فوق افزود: سیاست‌های بانک مرکزی مانند آمپولی است که با گذر زمان منجر به بهبودی بیمار می‌شود؛ بنابراین نباید در کوتاه‌مدت توقع بهبودی داشته باشیم.

قضاوی با اشاره به سیاست‌های کنترلی بانک مرکزی برای کنترل نرخ تورم اظهار داشت: نباید انتظار داشته باشیم که همزمان با اجرای این سیاست‌ها نرخ تورم نیز کاهش یابد؛ چرا که این امر همواره با یک وقفه روبه‌رو است.

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به روند کاهنده نرخ تورم آن را ناشی از سیاست‌های کنترلی بانک مرکزی دانست و اعلام کرد: بخشی از اثر سیاست کنترلی بانک مرکزی در بازار مسکن قابل مشاهده است. البته باید توجه کرد که بازار مسکن همیشه شرایط دوره‌ای داشته و با نوسان مواجه است.