واگذاری سهام بانک‌ها باعث رقابتی شدن بازار پولی کشور می‌شود

معاون امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: واگذاری سهام بانک‌ها باعث رقابتی شدن بازار پولی کشور می‌شود.

به گزارش باشگاه خبری «توانا» سید حمید پور محمدی معاون بانکی و بیمه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی بین شرکت‌های بیمه و پژوهشکده بیمه در رابطه با عرضه سهام بانک صادرات در بورس گفت: بانک صادرات به عنوان سومین بانک دولتی در بورس عرضه شد و از اول تیر ماه نیز به مرور سه شرکت‌ بیمه‌ دولتی به جز بیمه ایران واگذار خواهد شد.

پورمحمدی در خصوص مزایای واگذاری سهام بانک‌ها و شرکت‌های بیمه بیان داشت: واگذاری سهام بانک‌ها و شرکت‌های بیمه دولتی باعث همگرایی و همکاری بین این موسسات خواهد شد.

وی در خصوص سهام بانک صادرات اظهار داشت: شش‌درصد سهام بانک صادرات به حجم یک میلیارد و هشت‌میلیون سهم که بعد از مخابرات بالاترین حجم عرضه را به خود اختصاص می‌داد، در بورس عرضه شد.

پورمحمدی افزود: عرضه این موسسات در بورس باعث اطمینان در بازار می‌شود، به دلیل اینکه بانک‌ها ابزار مالی فراوانی در اختیار دارند و مدیران بانک‌ها تلاش می‌کنند که سهامشان افت نکند.

وی با اشاره به تجربه کم ایران در صنعت بانک و بیمه خاطر نشان کرد: به دلیل ترس مسلمان از ربا، صنعت بانکداری با تاخیر به جامعه مسلمانان وارد شد و باید برای بروز شدن و افزایش کارایی از تجربیات دیگر کشورها استفاده کرد.

معاون امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: در صنعت بانک و بیمه به شدت ضعف مبانی تئوریک وجود دارد و برای این منظور باید مقالات و کتب خارجی ترجمه گردد.

وی با اشاره به ترجمه کتب و مقالات خارجی در حوزه بیمه و بانک تصریح کرد: نهضت ترجمه در حوزه بانک از سال گذشته شروع شد و بیمه‌ها نیز این کار را شروع کرده‌اند و همچنین دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح دانش و آگاهی مدیران نیز در حال برگزاری است.