گروه بازار پول- خصوصی‌سازی شرکت‌های بیمه‌‌ای و کاهش تصدی‌گری دولت در این بخش اقتصادی نیازمند به‌دست آوردن آمارهای دقیق و فعال کردن سندیکای بیمه است. علیرضا بیانیان، کارشناس بیمه‌ای در گفت‌وگو با جامع نیوز گفت: اگر قرار است شرکت‌های بیمه دولتی ،خصوصی شوند؛ ابتدا باید شرایط خصوصی‌سازی مهیا شده و آمارها به طور دقیق در دسترس همگان قرار گیرد.وی افزود: سندیکای بیمه باید بسیار فعال باشد تا بتواند تمام خواسته‌های صنعت بیمه را منعکس کرده و به یک سرور مرکزی نیز متصل شود تا آمارها را به طور دقیق در اختیار داشته باشد.

بیانیان خاطر نشان کرد: در صنعت بیمه اطلاعات جایگاه بسیار مهمی دارد؛ زیرا در صورتی که اطلاعات دقیق و کافی وجود داشته باشد بیمه‌گران و بیمه‌گزاران می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند.به گفته وی، بهره‌مندی از اطلاعات دقیق می‌تواند توانایی‌های مالی شرکت‌های بیمه‌ای را افزایش دهد و همچنین ضریب خطر را تا حد زیادی تعیین کند.

این کارشناس بیمه‌ای تصریح کرد: برخی از مسوولان کشور با اعلام آمار و ارقام متناقض، شرکت‌های بیمه‌ای را با بحران مواجه می‌کنند؛ به عنوان مثال با اعلام این مطلب که قیمت دلار به ۷۰۰ تومان می‌رسد، بیمه‌ها دچار شوک شدند که این گونه مسائل اصلا به نفع اقتصاد کشور و بیمه‌ها نیست. وی گفت: در هر صورت خصوصی‌سازی شرکت‌های بیمه‌ای هم مشارکت بخش دولتی را می‌طلبد و هم نیازمند کمک بخش خصوصی است؛ زیرا این مشارکت‌ها می‌تواند انگیزه کارآفرینی و ابتکار و نوآوری را در صنعت بیمه افزایش دهد.بیانیان در پایان تاکید کرد: خصوصی‌سازی یکی از عناصر فوق‌العاده مهم و همراه با پدیده جهانی شدن است که اتکا به بازار را در تخصیص منبع افزایش می‌دهد.