پرداخت تسهیلات بانکی تا بهترشدن شرایط بانک‌ها و افزایش منابع آنها به کندی صورت می‌گیرد؛ چون در حال حاضر تقاضا برای دریافت تسهیلات بسیار بالا و میزان منابع کم است.

علی صدقی، مدیر عامل بانک ملی در گفت‌و گو با جامع نیوز گفت: راه‌حلی که برای همراهی بانک مرکزی در نظر گرفته شده این است که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، تامل بیشتری داشته باشند و آهسته‌تر از گذشته تسهیلات پرداخت کنند. وی افزود: در حال حاضر اقتصاد کشورمان و شرایط بانک مرکزی ایجاب می‌کند که تمامی بانک‌ها بدون این که از بانک مرکزی منابع دریافت کنند به کار خود ادامه دهند تا زمانی که شرایط بهتری مهیا شود.

مدیرعامل بانک ملی خاطر نشان کرد: همچنین بانک‌ها، دارایی‌های بلا استفاده خود را باید به فروش برسانند تا بتوانند مطالبات معوق خود را جبران کنند. صدقی تاکید کرد: بانک مرکزی برای این که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به منابع خود متکی باشند، افزایش سرمایه‌ای برایشان در نظر گرفته است تا کسری بودجه بانک‌ها شرایط تورمی را در جامعه حکم‌فرما نکند.

وی در پایان تصریح کرد: بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی همیشه وجود داشته، ولی در حال حاضر بانک مرکزی خواستار کاهش این بدهی‌ها است به همین دلیل بانک‌ها باید در شرایط کنونی همکاری لازم را با این بانک داشته باشند.