عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، حمایت از بخش خصوصی را عامل مهمی در رشد و ارتقای جایگاه صنعت بیمه دانست.

به گزارش ایرنا، «کاظم دلخوش اباتری» گفت: هم‌اکنون زمینه برای حضور بخش‌خصوصی در تمام بخش‌ها از جمله بیمه فراهم شده است و با توجه به اقدام‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صنعت بیمه و پولی - مالی زمینه رشد برای این صنعت فراهم است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار بیمه، وی در ادامه تصریح کرد، صنعت بیمه کشور در حال حاضر بیش از هرچیز نیازمند حمایت است و هم راستا با آن با برنامه‌ریزی و هماهنگی، علاوه بر ایجاد رقابت می‌توان زمینه رشد برای سرمایه‌گذاران در این صنعت را فراهم کرد.

تقویت جایگاه بیمه نیاز به برنامه‌ریزی دارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: تقویت جایگاه بیمه امری است که علاوه برهمکاری و هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای نیازمند یک برنامه‌ریزی کامل و جامع است. «حمید سعادت» اظهار داشت، در برنامه پنج‌ساله توسعه چهارم یک هدف کلی در خصوص بیمه ترسیم شده بود، بدین معنا که در پایان این برنامه باید ۷۰ درصد هزینه بیمه درمانی توسط دولت و ۳۰ درصد توسط مردم پرداخت شود که متاسفانه این هدف محقق نشد.
وی افزود: در حالی که سال 1388، آخرین سال از برنامه چهارم توسعه بود، اما هم‌اکنون بیش از 50 درصد هزینه‌های بیمه‌ای مردم توسط خود آنها پرداخت می‌شود و متولیان از اهداف طراحی شده در این زمینه بسیار عقب هستند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه سال ۱۳۸۹، سال آغاز برنامه پنج‌ساله پنجم خواهد بود، تصریح کرد، باید با تهیه و تدوین یک برنامه کلی تقویت جایگاه بیمه تلاش کرد و این امری است که با همکاری و هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای محقق خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بیمه، سعادت در ادامه افزود: تجربه حضور بخش‌خصوصی نشان داده است که با حرکت به سمت خصوصی‌سازی و حضور گسترده این بخش در فعالیت‌های اجرایی و کاهش تصدی‌گری دولت در این زمینه می‌توان چشم انتظار آینده بهتری برای این صنعت بود، ضمن اینکه به نظر می‌رسد هدفگذاری‌های صورت گرفته برای صنعت بیمه در برنامه پنجم کامل و جامع است.