گروه بازار پول - رییس کل بیمه مرکزی ایران و رییس شورای عالی بیمه از فعالیت بیمه‌های بازرگانی در منطقه آزاد تجاری کیش بازدید کرد. دکتر کهزادی در این بازدید در جریان فعالیت‌ها و عملیات بیمه‌ای شرکت‌های بیمه امید، ایران معین و حافظ قرار گرفت.

در جریان این بازدید همچنین میزان رضایت‌مندی بیمه‌گذاران پوشش‌های بیمه‌ای ارائه شده و ضریب خسارت شرکت‌های بیمه مورد بررسی قرار گرفت.

در این بازدید اعلام شد که به دلیل رعایت بیشتر اصول ایمنی در رانندگی ضریب خسارت بیمه شخص ثالث به طور چشمگیری پایین‌تر از سرزمین اصلی است و این مساله سبب شده است که شرکت‌های بیمه در این مناطق بیمه‌نامه شخص ثالث را با حق بیمه‌ای به میزان ۳۰درصد ارزان‌تر از سرزمین اصلی به بیمه‌گذاران این مناطق ارائه کنند.

دکتر کهزادی در جمع مدیران این شرکت‌ها به نظارت بیمه مرکزی بر چگونگی عملکرد شرکت‌های بیمه در مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران و رفع مشکلات آنها تاکید کرد.

شرکت‌های بیمه «ایران معین»، «امید»، «حافظ» و «شرکت بیمه اتکایی امین» براساس قانون اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران» مصوب مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و «مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد تجاری - صنعتی ...» مصوب هیات وزیران در سال‌های اول دهه ۱۳۸۰ تاسیس شدند و فعالیت می‌کنند.