گروه بنگاه‌ها - تفاهم‌نامه سه‌جانبه معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی برای حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، براساس این تفاهم‌نامه که به امضای دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و دکتر محمد طالبی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی رسید، قرار است پیش‌نویس قوانین و مقررات لازم برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی در بخش کشاورزی و ارائه به مراجع ذی‌صلاح تدوین شده و همچنین از تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه و توانمندسازی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و توسعه صادرات کالاها و خدمات دانش‌بنیان در بخش کشاورزی حمایت شود. دکتر محمد طالبی، مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه افزایش تولید در گرو بهره‌گیری از فناوری‌های نوین علمی در بخش کشاورزی است، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مبلغ 2 هزار میلیارد ریال از محل خطوط اعتبارات برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.
وی افزود: اولویت دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان در تسهیلات اشتغالزایی و پذیرش تضامین مورد قبول بانک برای دریافت تسهیلات با هماهنگی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از دیگر امتیازات تفاهم‌نامه سه‌جانبه است.
براساس این تفاهم‌نامه سه‌ساله بانک کشاورزی، تامین مبلغ دو هزار میلیارد ریال از محل خطوط اعتباری مربوطه، اولویت دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان در تسهیلات اشتغالزایی و سایر منابع «بانک» با نرخ ترجیحی و همچنین پذیرش تضامین مورد قبول بانک جهت اخذ تسهیلات با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را متعهد شده است.