گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: دولت و بانک کشاورزی به‌دنبال یک تصمیم منطقی برای تعیین نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی هستند و قطعا در تصمیم نهایی هم حفظ و قوام بانک و هم تولیدات کشاورزان را در نظر می‌گیرند. محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد نرخ سود ۲۲ درصدی برای تسهیلات بخش کشاورزی، گفت: مصوبه شورای پول و اعتبار درباره افزایش نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی به همه بانک‌ها ابلاغ شد، ولی در مرحله اجرا و بعد از مذاکره وزیر جهاد کشاورزی و رئیس‌کل بانک‌مرکزی مقرر شد اجرای آن به بعد از تصمیم دولت موکول شود. وی افزود: دولت و بانک کشاورزی به‌دنبال یک تصمیم منطقی برای تعیین نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی است، ولی فعلا تصمیمی در مورد آن اتخاذ نشده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس مبنی‌بر اینکه نظر شما در مورد تعیین نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی چیست، گفت: ما نظراتمان را به دولت ارائه کرده‌ایم، ولی مسلم است که منابع بانک کشاورزی از سپرده‌های مردم تامین می‌شود و اگر بانک کشاورزی در حد سایر بانک‌ها به سپرده‌ها سود نپردازد قطعا مردم سپرده‌هایشان را در این بانک سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. وی اظهار کرد: در صورت تخصیص تسهیلات به بخش کشاورزی با نرخ سود کمتر از سایر بانک‌ها این مبلغ باید از طریق دیگر جبران شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: دولت، بانک‌مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی هر سه به این موضوعات آگاه هستند و به همین دلیل به‌دنبال راه‌حل منطقی برای حل این موضوع و تعیین نرخ سود منطقی در بخش کشاورزی هستند.

وی افزود: روی پیشنهادها باید کار کارشناسی انجام شود و قطعا نتیجه حاصله هم حفظ و قوام بانک کشاورزی و هم تولیدات کشاورزان را مدنظر قرار خواهد داد.

مدیرعامل بانک کشاورزی اظهار کرد: هم‌اکنون نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی طبق مصوبه شورای پول و اعتبار اجرا می‌شود.