ایرنا: مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از آماده شده سیستم بانکی کشور برای ارائه خدمات به مردم در روزهای پایانی سال و عید نوروز خبر داد. ناصر حکیمی با بیان آنکه هر ساله اقدامات لازم برای مقابله با حجم انبوه مراجعه مشتریان برای روزهای پایانی سال انجام می‌شود، افزود: برای عدم بروز نارسایی در ارائه خدمات به مردم در این زمان، ظرفیت سازی‌ها در طول سال در سیستم بانکی کشور انجام می‌شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی ادامه داد: همچنین قرار است کشیک ۲۴ ساعته در طول اسفند ماه و روزهای اول عید در بانک‌ها برقرار شود تا در صورت بروز مشکل آن را رفع کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی اظهار کرد: عملیات کارمزدی بانک‌ها در ایران برخلاف همه دنیا که به شدت درآمدزا است، درآمدی ندارد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در سراسر دنیا در بخش عملیات سر به سر هستند و سود را از کارمزدها دریافت می‌کنند، ادامه داد: در ایران براساس محاسبات انجام شده در بخش بانکداری الکترونیک درآمد بانک‌ها از محل کارمزد حتی به ۱۰ درصد هزینه‌ها نیز نمی‌رسد.

وی در پایان درخصوص وضعیت تراکنش‌های بانکی در سال جاری نیز تصریح کرد: شاپرک رکورد۱۲ میلیارد تراکنش را از ابتدای سال تاکنون رد کرده است.