گروه بنگاه‌ها: آیین اهدای جوایز جشنواره «سامانه ۲۰۰۰» با حضور رئیس هیات‌مدیره و معاونان بانک اقتصادنوین، جمعی از مدیران ارشد شرکت مخابرات استان تهران و سازمان شهرداری تهران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در این مراسم رئیس هیات‌مدیره بانک اقتصادنوین با اعلام اینکه جشنواره «۲۰۰۰» با اهداف زیست محیطی و ایفای مسوولیت‌های اجتماعی سه سازمان بزرگ کشور برگزار شد، گفت: در سالیان دور شهروندان برای پرداخت قبوض باید در صف‌های طویل بانک‌های دولتی حضور می‌یافتند و زمان بسیاری را صرف امور بانکی می‌کردند. پس از این رویه هموطنان از طریق دستگاه‌های خودپرداز قبوض را پرداخت می‌کردند و کماکان این نوع از خدمات هم برای مشترکان زمانبر بود. وی با بیان اینکه شرکت مخابرات، شهرداری و بانک اقتصادنوین با تدوین طرحی مشترک در راستای خدمات غیرحضوری کار را برای شهروندان تسهیل کردند، اظهار کرد: تعامل بین سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌تواند به این نحو باشد که با ارائه محصولات خوب، آرامش و آسایش شهروندان و همچنین بهبود شرایط محیط زیست را رقم زند.

رئیس هیات‌مدیره اولین بانک خصوصی کشور تصریح کرد: تعامل بین شهرداری، مخابرات و بانک اقتصادنوین منجر به این شد که سامانه‌ای رایگان ایجاد شود که در عین کارآمدی، بسیار ساده است. این سامانه از اواسط سال ۹۲ تا به امروز بیش از ۸ میلیون تراکنش داشته و در طول برگزاری جشنواره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تراکنش از طریق آن انجام شده است.فتحعلی با تاکید بر اینکه اگر چنین سامانه ای در کلان‌شهرها مورد استفاده قرار نگیرد، شهروندان با مشکلات شهری بسیاری مواجه خواهند شد، عنوان کرد: بحران‌های ترافیکی و زیست محیطی را در پایتخت شاهد هستیم و باید به سمتی حرکت کنیم که استفاده از خدمات غیرحضوری در کشور نهادینه شود تا علاوه بر کمک به محیط زندگی خود، امور بانکی را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهیم.وی همچنین افزود: از همکارانم در حوزه بانکداری الکترونیکی بانک اقتصادنوین و سایر بخش‌ها به منظور ایجاد الگویی موفق، تشکر می‌کنم و امیدوارم افرادی که از این سامانه استفاده کردند، اقدام به تشویق سایر شهروندان برای بهره‌مندی از خدمات غیرحضوری کنند.

در ادامه این مراسم معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران گفت: توجه به خدمات غیرحضوری و خدمات پس از فروش برای ۸ میلیون مشترک از جمله اهداف شرکت مخابرات استان تهران است. محمدرضا بیدخام افزود: تنها درگاه بانکی شرکت مخابرات «سامانه ۲۰۰۰»، بانک اقتصادنوین است و به کمک این بانک خوشنام، در این جشنواره تمام شهروندان پایتخت که قبوض تلفن ثابت، آب، برق، گاز، عوارض شهرداری و همچنین شارژ اعتباری را در فاصله زمانی ۱۲ بهمن ۹۳ تا ۱۲ اردیبهشت سال جاری از طریق «سامانه ۲۰۰۰» پرداخت کرده‌اند در قرعه‌کشی شرکت داده شدند و در طول جشنواره یک میلیون و پانصد هزار تراکنش از طریق این سامانه صورت پذیرفت.بر اساس این گزارش، در مراسم قرعه‌کشی جشنواره «خوش‌حسابی ۲۰۰۰» فاطمه قندی برنده خودرو فیات، قربان حیدری برنده خودرو پیکانتو و طناز استیری، احمدرضا قربانی و رشید رضایی‌نسب به‌عنوان برندگان خودرو پژو‌پارس معرفی شدند.