خانه ملت: رئیس کمیسیون اصل 90 در مجلس، از پیگیری راهکاری برای بازپرداخت اصل سپرده‌های مشتریان موسسه مالی غیرمجاز میزان خبر داد و گفت: بانک صادرات در حال شناسایی و ارزیابی اموال این موسسه برای تامین منابع مالی مورد نیاز عودت اصل سپرده‌های مشتریان موسسه «میزان» است.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت احقاق حق سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز میزان افزود: پیگیر هستیم که سپرده‌های اصلی بدون سود به سپرده‌گذاران پرداخت شده یا اطمینانی در آنها ایجاد شود البته دراین باره الزامی به پرداخت هم نیست ممکن است شرایط برای تبدیل سپرده آنها در بانک صادرات فراهم شود.


وی ادامه داد: درحال حاضر بانک صادرات درحال شناسایی اموال موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز «میزان» بوده و براساس اعلام هیات‌های تسویه آنها در این باره تصمیم‌گیری و اقدام خواهند کرد.


پرونده تخلف شاندیز در حال رسیدگی و ارزیابی قیمتی اموال است

پورمختار با بیان اینکه اکنون اطلاعی از میزان اموال و پوشش‌دهی بدهی‌های پروژه «پدیده شاندیز» و موسسه مالی غیرمجاز «میزان» در دسترس نیست، گفت: پرونده تخلف شاندیز در حال رسیدگی و ارزیابی قیمتی اموال و تعیین تکلیف مجوزها و عوارض‌ها است.


رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درخصوص رسیدگی به اموال خسارت‌دیدگان پروژه شاندیز نیز به‌زودی راهکاری برای احقاق حق مردم اتخاذ خواهد شد.