به گزارش د بلاک، بر اساس داده‌های صندوق ذخیره دارایی شرکت بلک راک، تاریخ سررسید ‌اوراق خزانه‌‌‌‌‌‌‌داری کنونی در ذخایر شرکت سیرکل حداکثر تا ۳۱‌مه (۱۰خرداد) فرا می‌رسد.

آلر در این رابطه می‌گوید: ما نمی‌‌‌‌‌‌‌خواهیم تحت‌تاثیر ناتوانی احتمالی دولت آمریکا در بازپرداخت بدهی‌‌‌‌‌‌‌هایش قرار بگیریم.

در حال‌حاضر، دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در کنگره این کشور در حال بحث برای افزایش سقف بدهی ۳۱ تریلیون دلاری دولت هستند. میهن بلاک‌چین به‌زودی درخصوص سقف بدهی دولت آمریکا و مسائل پیرامون آن مطلبی منتشر خواهد کرد.

در سمت دیگر، وزارت خزانه‌‌‌‌‌‌‌داری تدابیر ویژه‌‌‌‌‌‌‌ای از جمله توقف کمک به صندوق‌های بازنشستگی کارکنان دولتی را برای انجام تعهدات خود (پرداخت مبلغ اوراق خزانه‌‌‌‌‌‌‌داری که سررسید ‌آن فرارسیده است) اجرا می‌کند. به‌نظر می‌رسد وزارت خزانه‌‌‌‌‌‌‌داری تا ماه ژوئن مشکلی در پرداخت بدهی خود نداشته باشد اما اوراقی که تاریخ سررسید‌آنها پس از ماه ژوئن است احتمالا دولت را با مشکل مواجه خواهند کرد. دولت آمریکا تاکنون هرگز در پرداخت بدهی‌‌‌‌‌‌‌های خود ناتوان نبوده و احتمالا پیش از نکول احتمالی تدبیری پیاده‌‌‌‌‌‌‌سازی خواهد کرد، با این حال برخی از شرکت‌ها مانند سیرکل، از نگه‌داشتن اوراق خزانه‌‌‌‌‌‌‌داری که پس از تاریخ خاصی سررسید‌می‌شوند دوری می‌کنند، در نتیجه این اتفاقات، میزان بازدهی اوراق خزانه‌‌‌‌‌‌‌داری آمریکا با تاریخ سررسید‌۲۳مه (۲ خرداد) به ۲/ ۴درصد کاهش و در سمت مقابل، بازدهی اوراقی که سررسید ‌آنها ۱۳ژوئن (۲۳‌خرداد) است به ۵/ ۵‌درصد افزایش یافته‌؛ این در حالی است که هر دو دسته این اوراق در ماه مارس بازدهی برابری داشتند.

در حال‌حاضر استیبل‌کوین USDC با ۲۹‌میلیارد دلار توکن در گردش، پس از تتر، دومین استیبل‌کوین بزرگ بازار محسوب می‌شود. همانطور که پیش از این گزارش دادیم، شرکت تتر روز گذشته گزارش مالی سه‌ماهه اول سال‌جاری خود را منتشر کرد و مدعی شد ۸۵‌درصد از ذخایر استیبل‌کوین‌‌‌‌‌‌‌های آن به‌صورت پول نقد، معادل‌‌‌‌‌‌‌های نقدی و سایر سپرده‌‌‌‌‌‌‌های کوتاه‌‌‌‌‌‌‌مدت نگهداری می‌شود. می‌‌‌‌‌‌‌توانید لیست ذخایر تتر را در مطلب لینک داده‌شده مشاهده کنید.