در همین حین، قاضی از Binance. US خواست که لیستی از هزینه‌های کسب‌وکار خود را به دادگاه ارائه دهد و از سوی دیگر، دو طرف را به ادامه مذاکرات دعوت کرد. گزارش وضعیت این پرونده باید تا پایان روز کاری چهارشنبه ارائه شود. در دادگاه شلوغ واشنگتن، قاضی از وکلای SEC در مورد درخواست آنها برای مسدود‌کردن تمام دارایی‌های این شرکت، پیش از اینکه ثابت کند حداقل یک نفر از پلتفرم جهانی بایننس، از جمله چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) به کلیدهای خصوصی دسترسی دارد، انتقاد کرد.

چند‌تن از وکلای کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار گفتند؛ اصلی‌ترین نگرانی آنها این است که پلتفرم جهانی بایننس کلیدهای خصوصی کافی برای انتقال دارایی‌‌‌‌‌‌‌‌ کاربران را در اختیار دارد. قاضی از وکلای SEC سوال کرد که؛ آیا دارایی‌های مشتریان Binance. US واقعا از ایالات‌متحده خارج شده‌اند یا خیر و در برخی از موارد، به‌نظر می‌رسید ‌او از پاسخ‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که دریافت می‌کند ناراضی باشد. قاضی گفت: می‌‌‌‌‌‌‌‌خواهم بدانم که آیا این اتفاق می‌افتد یا خیر. جالب است که من از هریک از شما این سوال را پرسیده‌‌‌‌‌‌‌‌ام.

موضوع مورد مناقشه

در اوایل امروز، قاضی اشاره کرد که احتمالا محدودیتی برای دسترسی بایننس به دارایی‌های Binance. US ایجاد کند اما حکمی برای مسدود‌کردن کامل دارایی‌ها صادر نخواهد کرد. او به این شرکت‌ها دستور داد که محدودیت‌های پیشنهادی خود را با یکدیگر تطبیق دهند و کمیسیون اوراق‌بهادار و بورس نیز باید در‌برابر محدودیت‌هایی که آنها پیشنهاد می‌دهند، موضع خود را مشخص کند. جنیفر فارر (Jennifer Farer)، وکیل SEC، در روز سه‌شنبه به قاضی گفت: ما با ادامه فعالیت این شرکت مشکلی نداریم. نمایندگان Binance. US هم اظهار کردند که اصلی‌ترین درخواست آنها پرداخت هزینه‌های عادی کسب‌وکار است و آنها «آماده قبول جریمه سنگین یا همان مسدود‌کردن کامل دارایی‌ها نیستند.» فارر گفت که Binance. US به‌طور مداوم داستان خود را درباره نحوه نگهداری دارایی‌های رمزارزی و سرمایه مشتریان تغییر داده‌است.

 Binance. US ابتدا به کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار گفته بود که با بایننس توافق کرده، سپس این موضوع را بیان کرد که این توافق عملی نیست و در نهایت گفت که این توافق غیرکاربردی متوقف ‌شده‌است. Binance. US همچنین به SEC گفته بود که ممکن است کسب‌وکار خود را در ایالات‌متحده متوقف کند که این موضوع نیاز به حکم اضطراری داشت. فارر گفت: درباره اینکه آیا آنها در حال تعطیلی کسب‌وکار خود هستند یا خیر، بحث و جدل زیادی وجود دارد. اما در اواخر روز، قاضی جکسون گفت که طرفین خیلی از هم دور نیستند. اگر آنها به توافقی برسند، این امر به آنها اجازه می‌دهد که به‌درستی جزئیات پرونده را مرتب کنند. SEC هفته گذشته از بایننس، Binance. US و موسس بایننس، چانگ‌پنگ ژائو، شکایت کرد و مدعی شد که آنها به‌عنوان یک صرافی اوراق‌بهادار، کار‌‌گزاری و یک آژانس تسویه‌حساب ثبت‌نشده فعالیت می‌کنند.

این رگولاتور همچنین ادعا کرد که Binance. US موجودی مشتریان خود را در سطح گسترده‌ای ترکیب کرده و چانگ‌پنگ‌ژائو به‌عنوان یک شهروند کانادایی که در امارات زندگی می‌کند، به دارایی‌های مشتریان Binance. US دسترسی دارد. کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار این شکایت را با درخواست صدور قرار منع‌موقت گسترش داد.

اوراق‌بهادار در مقابل کالاها

قاضی جکسون همچنین به یک‌سوال اساسی و اصلی در این دعوای قضایی اشاره کرد: چه چیزی یک دارایی رمزنگاری شده را به‌عنوان اوراق‌بهادار معرفی می‌کند و اگر این دارایی به‌عنوان اوراق‌بهادار شناخته نشود، آیا باید آن را یک کالا درنظر بگیریم؟ اگرچه قاضی سوالاتی ابتدایی درباره این مساله پرسید، اما از پاسخ‌‌‌‌‌‌‌‌ها راضی نبود. پیش از شروع جلسه دادگاه، قاضی از وکلای کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار خواست که بین «دارایی رمزنگاری‌شده» و «اوراق‌بهادار دارایی رمزنگاری‌شده» تمایز قائل شوند.

متیو اسکارلاتو (Matthew Scarlato)، وکیل SEC، به قاضی گفت که این رگولاتور چند نمونه از رمزارزهایی را که به‌عنوان اوراق‌بهادار شناخته می‌شوند در شکایت خود ارائه داده‌است، اما همچنین این حق را دارد که بقیه توکن‌‌‌‌‌‌‌‌های لیست‌شده در صرافی‌‌‌‌‌‌‌‌ها را بعدا بررسی کند. قاضی ابتدا از SEC و سپس از وکلای بایننس پرسید‌که آیا سایر رمزارزها کالا محسوب می‌شوند یا خیر. او به سوال مهمی اشاره کرد که سال‌هاست صنعت رمزارزها را با مشکل مواجه کرده‌است: آن دسته از دارایی‌هایی که شما آنها را اوراق‌بهادار نمی‌‌‌‌‌‌‌‌خوانید، چه چیزی هستند؟ قاضی سپس از متیو مارتنز (Matthew Martens)، وکیل Binance. US پرسید‌که آیا بایننس‌کوین به‌عنوان یک کالا شناخته می‌شود یا خیر، چراکه SEC ادعا کرده بود این یک اوراق‌بهادار است. مارتنز گفت: BNB یک دارایی رمزنگاری شده‌است.