به نقل از کوین تلگراف، گری گنسلر، رئیس SEC، درباره حکم هفته گذشته درباره شکایت این آژانس علیه ریپل اظهاراتی را به اختصار بیان کرده است. گنسلر در ۱۷ژوئیه (۲۶ تیر) در باشگاه ملی مطبوعات درباره هوش مصنوعی سخنرانی کرد و در طول دوره پرسش و پاسخ پس از آن درباره حکم صادره درباره ریپل از وی سوال شد. از گنسلر پرسیده شد که آیا این حکم بر موضع او درباره ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد و آیا «فوریتی را برای نیاز به قوانین فدرال جهت شفاف‌سازی نظارت بر این صنعت ایجاد می‌کند؟» گنسلر پاسخ داد: ما از این تصمیم به خاطر درک اهمیت حمایت از سرمایه‌گذاران سازمانی و اقدام دادگاه با توجه به اخطار منصفانه خرسندیم و با اینکه از آنچه رای دادگاه درباره سرمایه‌گذاران خرد گفته‌ است ناراضی هستیم، اما همچنان در حال بررسی آن هستیم و این رای را ارزیابی می‌کنیم.

جنیفر شونبرگر (Jennifer Schonberger) فرد مصاحبه‌کننده به گنسلر گفت که بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال «احساس می‌کنند این یک پیروزی واقعی برای آنها بود» و مجددا در حال فهرست کردن توکن XRP هستند. آیا این تصمیم دادگاه می‌تواند سابقه‌ای ایجاد و این رویه را متداول کند؟ گنسلر پیش از امتناع از پاسخگویی با استناد به این موضوع که این دعوای حقوقی هنوز به پایان نرسیده و ادامه دارد، در پاسخ گفت که شما سوالات خوبی می‌پرسید. اما در ادامه تاکید کرد: این پلتفرم‌های کریپتو تعدادی از خدمات را با هم ترکیب می‌کنند که ما در هیچ بخش دیگری از بازار سرمایه اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

اظهارات گنسلر درباره تغییر قوانین کریپتو

از او پرسیده شد که آیا این رای باعث می‌شود در نگارش قوانین مخصوص کریپتو تجدید نظر و قوانین بیشتری در این خصوص تدوین شود؟ وی در پاسخ گفت: خیلی زود است که در این مورد صحبت کنیم. این رای ۳روز کاری پیش صادر شده است. اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در حال حاضر قوانینی درباره اینکه بورس اوراق بهادار، کارگزار و مشاور سرمایه‌گذاری به چه معناست وجود دارد. گنسلر در ادامه خاطرنشان کرد که SEC در دوران تصدی وی تغییراتی در قوانین پیشنهاد کرده است که درباره دارایی‌های دیجیتال اعمال‌ می‌شود؛ هر چند طرفداران صنعت کریپتو از این قوانین پیشنهادی انتقاد کرده‌اند. وی افزود: ما همچنین قوانینی را در رابطه با کارگزاران بروکرها ارائه کرده‌ایم یا حتی قوانینی را در رابطه با حفاظت از دارایی‌ها ارائه کرده‌ایم. بنابراین برخی از این کارها را انجام داده‌ایم. اما باز هم به بررسی آن ادامه خواهیم داد.

همچنین وی در پاسخ به سوالی درباره نظرش درمورد قوانین مجلس نمایندگان با هدف اصلاح قوانین موجود درباره دارایی‌های دیجیتال برای ایجاد مسیر روشنی برای تبدیل یک دارایی اوراق بهادار به کالا و همچنین اعطای قدرت بیشتر به کمیسیون معاملات آتی کالا درباره بازارهای اسپات، ابراز ناراحتی کرد. گنسلر در این باره گفت: اعضای کنگره، چه در مجلس نمایندگان و چه در سنا، از ما درخواست می‌کنند و ما عموما بازخورد خود را به جای مصاحبه‌های روی آنتن مستقیما به خود آنها ارائه می‌دهیم. نظرات من برای هر پیش‌نویس قانونی برای اعضایی که مستقیما از ما درخواست می‌کنند، محفوظ است. گنسلر گفت که ساتوشی ناکاموتو مقاله‌ای درباره جابه‌جایی ارزش در اینترنت به صورت بدون واسطه نوشت، اما این صنعت در بسیاری جاها متمرکز است. او در پایان گفت: این حوزه‌ای نیست که از (قوانین) اقتصادی مصون باشد.