امسال 30بسته سرمایه‌‌گذاری برای احیای معادن کوچک تعریف شده است

جعفری ضمن اشاره به اهمیت انعطاف‌‌پذیری و اجرای صحیح فعال‌‌سازی در بسته‌های سرمایه‌‌گذاری افزود: توجه سازمان صمت استان‌ها به احیا و فعال‌‌سازی معادن کوچک مقیاس می‌تواند اشتغال پایدار و رشد اقتصادی را برای مردم منطقه به ارمغان آورده و آن مناطق را از مزایای حاصل از اجرای این طرح‌ها بهره‌‌مند گرداند.

خدایار کریم‌‌نژاد، سرپرست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز اظهار کرد: طی سال جاری ۳۰ بسته سرمایه‌‌گذاری در ۱۹ استان در نظر گرفته شده است. وی تصریح کرد: به سبب اینکه سازمان صمت استان زنجان از پیشگامان این حوزه است، نخستین پایلوت در استان زنجان اجرا خواهد شد.

کریم‌‌نژاد ادامه داد: دو بسته سرمایه‌‌گذاری در محدوده‌های معدنی آهن بلوک زرین‌‌آباد و ماه‌نشان تعریف شده است که اسناد مزایده آنها این هفته نهایی شده و به‌زودی به فراخوان گذاشته می‌شوند.

همچنین طی این نشست محمدرضا کریمی مدیر اقتصادی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به همراه مدیران سازمان صمت این استان به بیان مسائل بسته‌های سرمایه‌‌گذاری طرح احیا و فعال‌‌سازی معادن کوچک مقیاس پرداختند تا راهکارهای مناسب مورد بررسی قرار گیرد.

علاوه بر این، نحوه امتیازدهی، قیمت‌‌گذاری، نوع مجوز، حریم بین محدوده‌ها و ایجاد جذابیت برای سرمایه‌‌گذاران جهت تحقق اهداف فعال‌‌سازی معادن نیز مورد بحث و تبادل‌‌نظر قرار گرفت.