این قسمت به عنوان فاز اصلی زنجیره فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در کارخانه صنایع فولاد شادگان از زیرمجموعه‌های شرکت فولاد خوزستان‌، پس از دستیابی به تولید انبوه قابلیت تولید حدود یک میلیون تن فولاد در سال را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد گسترش در مراسم اجرای این عملیات گفت: با توجه به چالش‌های بسیاری که به دلیل تحریم طرف‌های خارجی زمان پروژه را طولانی کرد و مشکلات زیادی را به همراه داشت، سرانجام با حمایت و اعتماد کارفرمای محترم و هماهنگی بالای دستگاه‌های نظارتی این مرحله با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

محمود صدیقی‌تنکابنی از تلاش‌های بی‌دریغ و شبانه‌روزی کارگران، مهندسان و مدیران دست‌اندرکار قدردانی کرده و قدرت مدیریت پروژه‌های کلان، که در ماه‌های اخیر با بیش از ۳۰ پیمانکار اجرایی و حدود ۱۵۰۰ نفر همکار مستقیم، در جریان بوده است را از نقاط قوت کشور برشمرد و خاطرنشان کرد که هرجا خودباوری و اعتماد به صنعت داخلی با تلاش و تعهد همراه شده است توانسته‌ایم کارهای بزرگ و ارزشمندی را برای شکوفایی میهن‌مان به انجام برسانیم. این پروژه یکی از پروژه‌های هفت‌گانه کشور برای افزایش توان تولید فولاد در افق ۱۴۰۴ و رسیدن به جایگاه پنجم تولید فولاد جهان است.