گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس که در یک ماه اخیر روند رو به رشدی را طی کرده بود، در طول هفته گذشته پله پله رشد کرد و به مرز 11 هزار واحد نزدیک شد. اما این رشد روز گذشته سرعت بیشتری به خود گرفت و ناگهان 297 واحد رشد در کارنامه شاخص ثبت شد. به طوریکه شاخص در پایان معاملات تنها 17 واحد برای عبور از مرز 11 هزار واحد فاصله گرفت.

در این روز نماد معاملاتی «شپنا» به تنهایی ۱۰۸ واحد تاثیر مثبت بر این شاخص باقی گذاشت. همچنین نمادهای «سفارس» و «خصدرا»‌هر کدام به ترتیب ۶۷ واحد و ۳۸ واحد تاثیر مثبت بر این شاخص ایجاد کردند.
گفتنی است، دیروز دیگر شاخص‌های بااهمیت بورس نیز رشد چشمگیری را تجربه کردند. در این راستا شاخص بازار اول، بازاردوم و صنعت هر کدام به ترتیب شاهد 237 واحد افزایش، 482 واحد افزایش و 272 واحد افزایش بودند.
در بازار دیروز بیش از ۳۱۹ میلیون سهم و ۱۶۶ نماد معامله شد و ارزش کل ناشی از این معاملات ۵/۷۸۶ میلیاردریال بود.
در این روز نماد معاملاتی گسترش‌ سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو با حجم معاملاتی بیش از 58 میلیون سهمی، به عنوان پرمعامله‌ترین سهم بازار شناخته شد. این در حالی است که پالایش‌نفت اصفهان بیشترین ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد. ارزش نماد مزبور 5/216 میلیاردریال بود.گفتنی است، نماد صدرا نیز با ارزش 5/147 میلیاردریال، رتبه دوم را کسب کرد.