گروه بنگاه‌ها- مهتاب رحمتعلی: سرمایه‌گذاری بوعلی برنامه‌های جدیدی را در دستور کار خود دارد.

عضو هیات مدیره و معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: پس از خروج «وبوعلی» از پرتفوی سازمان اقتصادی کوثر و قرار گرفتن در زیرمجموعه بانک دی (سهامی عام)، «وبوعلی» تحولات بسیار مثبتی پیش روی دارد. میثم کریمی فرآوری زمین و ساخت و ساز، خرید ساختمان اداری، خرید کارگزاری، ورود در حوزه آموزش بازار سرمایه و ... را از جمله برنامه‌های در دست اجرای شرکت دانست. کریمی با اشاره به پروژه زمین سعادت‌آباد به عنوان یکی از برنامه‌‌های شرکت گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم که ساخت این زمین را تا پایان امسال تکمیل کنیم.

وی گفت: از سویی دیگر برای اصلاح پرتفوی شرکت و خروج از نمادهای زیان‌ده و نیز سرمایه‌گذاری در حوزه بازار آتی سکه و سهام شرکت افزایش سرمایه حداقل ۱۰۰ درصدی را پیش روی دارد و بدین منظور مذاکراتی با شرکت‌های تامین سرمایه برای تسریع در انجام کار صورت پذیرفته است

وی ادامه داد: ازآنجایی‌که بر آورد ما بر زمان بر بودن فرآیند افزایش سرمایه و انجام مراحل قانونی دلالت دارد به منظور تسریع در تامین مالی در نظر داریم از روش انتشار صکوک برای تامین مالی پروژه سعادت آباد استفاده کنیم و این مهم با توجه به موافقت سهامدار عمده در شرف انجام است.

به گفته کریمی، «وبوعلی» سال‌های زیادی از نبود ساختمان اداری رنج برده است و توسعه اداری و زیر ساختی بوعلی همواره در محاق این مشکل بوده است. از سویی دیگر با افزایش بهای ملک و ساختمان «وبوعلی» این فقدان را در مجموعه دارایی‌های ثابت خویش احساس می‌کرده که خوشبختانه این ضرورت توسط بانک دی مطرح و بر انجام این مهم تاکید شده است.

عضو هیات مدیره سرمایه‌گذاری بوعلی در ادامه با اشاره به اینکه رفع اختلافات با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد کوهستان پارک شادی سرعتی بیش از پیش گرفته است، عنوان کرد: در گذشته بخشی از کوهستان پارک شادی به سبب بروز اشتباه در سازمان واگذار کننده زمین و املاک، همزمان هم به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم به مجموعه شاهد واگذار شده و پس از انتقال کوهستان پارک شادی به «وبوعلی» معضلی چشمگیر در پرتفوی این شرکت ایجاد شده و متاسفانه از ارزش اسمی کوهستان پارک شادی به شدت کاسته شده بود، البته دیدگاه مدیریتی بوعلی خروج از کوهستان پارک شادی و هدایت نقدینگی حاصل به سمت بازار سرمایه است اما تا رفع مشکلات تصرفات این امر میسر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هم‌اکنون با همکاری مناسب ستاد کل مشترک نیروهای مسلح و نگاه مثبت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشکل تصرفات بطور جدی در حال پیگیری است و از ابتدای شهریور ماه همکاری مستمر ما با مجموعه نیروهای مسلح چشم‌انداز بسیار مثبتی در خصوص حل این مشکل نمایان کرده است و انشاءالله تا پیش از اسفند ماه سال جاری خبرهای بسیار خوبی در این زمینه به اطلاع سهامداران معاون سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی همچنین با اشاره به همکاری نزدیک شرکت‌های سرمایه‌گذاری با سهامدار عمده و کارگزاری‌های متعلق به خود ادامه داد: از ابتدای حضورم در بوعلی به‌طور مداوم پیگیر خرید سهام مدیریتی یک شرکت کارگزاری با مجوز فعالیت در بازار اوراق بهادار بوده‌ام که در این رابطه بانک دی در اولین جلسه پیشنهاد مشارکت بیش از ۴۰درصد در کارگزاری تحت تملکش به بوعلی را ارائه داده و نیز همکاری در مدیریت پرتفوی بورسی بانک را به ما ابلاغ کرده است که این خود فرصتی مغتنم برای تکمیل زنجیره تامین مالی فعالیت‌های بوعلی و بانک دی است.

به گفته وی در حال حاضر «وبوعلی» ۲۰درصد از سهام کارگزاری نماد شاهدان را در اختیار دارد و به منظور حضور در بورس کالای ایران، بانک دی حمایت خود را در این خصوص نیز اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این فرآیند «وبوعلی» در نظر دارد تا در حوزه‌های گوناگون آموزش و اطلاع رسانی به سهامداران و فعالان بازار سرمایه وارد شود، افزود: اخذ مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و مدیریت آنها نیز در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

وی همچنین درباره مجتمع فرآورده‌های فسفات کارون که سرمایه‌گذاری بوعلی، سبحان و شرکت سرمایه‌گذاری مدبر سهامداران عمده آن هستند گفت: به زودی درباره این مجتمع تصمیمات جدیدی می‌گیریم که براساس آن یا از این مجموعه بهره‌برداری کرده یا ذخیره‌های آن را بازگردانده و سهم خود را به فروش می‌رسانیم.

معاون سرمایه‌گذاری بوعلی در ادامه با تاکید بر اینکه «وبوعلی» به‌رغم NAV بالای ۱۴۰ تومان در بازار سرمایه مهجور مانده و با قیمتی به مراتب کمتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شود، تصریح کرد: با توجه به رایزنی‌ها و مذاکراتی که با سهامدار عمده انجام گرفته است، نگاهی متعالی و رویکردی حرفه‌ای در چشم‌انداز بانک دی مشهود است.

وی تصریح کرد: بانک دی به«وبوعلی» به چشم یک بازوی پر توان در زمینه حضور در بازار سرمایه و خلق فرصت‌های نو می‌نگرد و شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی نیز از حمایت‌های سهامدار عمده خود برخوردار خواهد شد و شاید این بهترین خبر برای فعالان بازار سرمایه باشد.