گروه بنگاه‌ها - شرکت صنایع لاستیکی سهند در ۶ ماه منتهی به پایان شهریور ماه ۹۰ مبلغ ۷۹ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم سال مالی ۹۰ را مبلغ ۲۰۱ ریال پیش‌بینی کرده است که طی دوره مزبور معادل ۳۹ درصد از آن رقم را نسبت به بودجه پوشش داد.

«پسهند» طی نیمه نخست سال جاری از فروش محصولات خود بیش از ۷۱ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

این شرکت پیش‌بینی فروش امسال را مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال اعلام کرده که طی دوره یاد شده توانست معادل ۴۲ درصد از آن رقم را پوشش دهد. پیش‌بینی عملکرد «پسهند» برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۰ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به‌ترتیب فروش ۳۳ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۴۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۲ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در تاریخ هفتم آبان ماه ۹۰ سرمایه شرکت از مبلغ ۷۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال، از محل مطالبات و آورده ‌نقدی سهامداران، افزایش یافته است.

شرکت پیش‌بینی سود هر سهم شرکت اصلی را برای امسال با سرمایه ۷۰ میلیارد ریال در تاریخ ۲۶ بهمن ماه، ۱۷ اسفند ماه ۸۹، ۲۸ تیرماه و ۳۰ مهرماه ۹۰ مبلغ ۴۶۹ ریال و با سرمایه ۱۴۰ میلیارد ریال در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۹۰ مبلغ ۲۰۱ ریال اعلام کرده است. شرکت دلایل تغییر اطلاعات را نسبت به اطلاعیه قبلی افزایش قیمت عمده مواد اولیه از قبیل مواد پتروشیمی در حدود ۵۰ درصد و نیز آزاد سازی یارانه‌ها و به تبع آن افزایش قابل توجه سربار تولید منجر به افزایش بهای تمام شده و در نتیجه کاهش سود ناخالص در شش ماهه اول شده است. همچنین رکود بازار و کاهش تقاضا در سه ماهه اول سال باعث انحراف فروش مقداری و ریالی نسبت به بودجه در مجموع ۶ ماهه شده است.