گروه بورس-مدیرعامل فارسیت دورود که همزمان با افزایش 7 ریالی پیش‌بینی سود این شرکت با خبرنگار ما سخن می‌گفت، کاهش تناژ فروش «سفارود» را ناشی از مشکلات مربوط به دریافت تسهیلات از سیستم بانکی عنوان کرد.

مجید خادم‌وردی، از سیستم بانکی خواست تا با شرکت‌های فعال در صنعت تولید آزبست همکاری بیشتری داشته باشند. وی درباره تاثیر افزایش نرخ سیمان در فعالیت شرکت گفت: سیمان ۱۸درصد از قیمت تمام شده محصولات ما را شامل می‌شود، حال آنکه افزایش نرخ ۴۵درصدی این محصول، در قیمت تمام شده ما ۸درصد تاثیرگذار بود.
وی گفت: افزایش نرخ سیمان موجب شد که ما نیز قیمت محصولات خود را تا حدی افزایش دهیم، با این حال ما طرفدار آزادسازی نرخ سیمان هستیم چرا که معتقدیم افزایش نرخ سیمان اقدامی است که به نفع همه است و از ایجاد بازار غیررسمی جلوگیری می‌کند. فارسیت دورود با تعدیل مثبت هفت ریالی، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ 321ریال اعلام کرده است.
براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «سفارود» درآمد هر سهم امسال را با ۸۰میلیارد و ۶۴۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۲۱ریال پیش‌بینی کرده است. همچنین پیش‌بینی عملکرد فارسیت‌دورود برای سال‌مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۱۰درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۲۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۰درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۴۱درصد کاهش نشان می‌‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را عنوان نکرده است.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی 87 را در 25فرودین‌ماه 87 مبلغ 314ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را کاهش پیش‌بینی تولید و فروش لوله، منظور نمودن ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول (موضوع تکلیف مجمع عمومی عادی مورخ 03/04/87 و مطابق بند 3 گزارش حسابرس مستقل نسبت به صورت‌های مالی سال 86) منظور نمودن ذخیره مالیات بر درآمد شرکت برای سال مالی منتهی به مهرماه 85 و دوره 5ماهه منتهی به اسفند 85 به مبلغ 5061میلیون ریال و عدم‌تحقق استفاده از تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده عنوان کرده است.مطابق اطلاعات ارسالی، هیات‌مدیره در نظر دارد معادل 70درصد از سود خالص (مبلغ 225ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال‌مالی 87 پیشنهاد کند.
فارسیت دورود طی دوره سه ماهه منتهی به خردادماه توانست با تحقق ۵۱ریال سود به ازای هر سهم معادل ۱۶درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش دهد. همچنین تحقق ۲۲درصدی از پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش «سفارود» تا پایان خردادماه رخ داد. «سفارود» در این دوره مبلغ ۴۲میلیارد و ۹۲۶میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرده است.