گروه بورس- شرکت ایرانیت در ۹ ماه ابتدای سال مالی منتهی به پایان شهریورماه ۸۷ از فروش محصولات خود ۳۱۴ میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال درآمد کسب کرد.

به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد حاصل از فروش سال مالی مزبور را ۴۵۸ میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال پیش‌بینی کرده بود که طی ۹ ماه توانست ۶۱/۶۸ درصد این پیش‌بینی را محقق کند.پیش‌بینی درآمد امسال ایرانیت در مقایسه با درآمد واقعی سال مالی قبل از ۷/۱۸ درصد رشد برخوردار است.براساس این گزارش، بیشترین درآمد شرکت در ۹ ماه ابتدای سال از فروش ورق و متعلقات معادل ۲۰۱ میلیارد و ۳۱۸ میلیون به دست آمده است.

پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش ورق و متعلقات در سال مالی جاری نسبت به سال مالی قبل ۵/۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.باقی درآمد شرکت از فروش لوله و متعلقات به مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال و حلقه‌های لاستیکی به مبلغ ۷ میلیارد و ۵۳۱میلیون ریال بوده است.بنابراین گزارش، بهای تمام شده کالای فروش رفته شرکت ۳۴۴ میلیارد و ۲۰میلیون ریال پیش‌بینی شده است که نسبت به سال مالی قبل ۶/۶ درصد رشد دارد.

یادآوری می‌شود به تبع افزایش قیمت سیمان در ماه‌های گذشته قیمت محصولات ایرانیت نیز افزایش داشته است.

شرکت ایرانیت سود خالص پس از کسر مالیات امسال را ۴۵میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال پیش‌بینی کرده که طی ۹ ماه توانست کل این رقم را محقق کند.

بر این اساس سود هر سهم شرکت‌ یک‌هزار و ۴۳۲ریال پیش‌بینی شده به گفته یک منبع آگاه شرکت ایرانیت طرح توسعه‌ای مبنی بر جایگزینی آزبست با سلولیت را در دست اجرا دارد که احتمال راه‌اندازی آن در سال آینده وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ما ۸۶درصد سهام شرکت سیپورکس که تا چندی پیش متعلق به ایرانیت، شرکت سرمایه‌گذاری ملت، شرکت سرمایه‌گذاری کارآفرین و دکتر گنجی بود در حال حاضر تنها متعلق به شرکت ایرانیت است.این شرکت اکنون طرف معامله بانک صنعت و معدن است و مذاکرات دوجانبه آنان همچنان ادامه دارد.یادآوری می‌شود ایرانیت در سال ۸۴ توانست ۸۶درصد شرکت سیپورکس را به مبلغ ۱۲میلیارد تومان از بانک صنعت و معدن خریداری کند.از سویی بانک صنعت و معدن این معامله را به دلیل پایین بودن قیمت در زمان فروش قبول نکرده و خواستار باز گرداندن سیپورکس است. دلیلی که به پیروی از آن شرکت ایرانیت از پرداخت مبالغ باقیمانده خرید شرکت خودداری کرده است.

این در حالی است که سیپورکس بدهی ۱۸میلیاردی نیز به بانک صنعت و معدن دارد که یک میلیارد آن بیشتر پرداخت نشده و پرداخت باقی این رقم به عهده ایرانیت است.

در همین حال شرکت ایرانیت به بهانه پرداخت حدود ۷میلیارد تومان حق امتیاز به شرکت پرشیا استحکام، برای انجام معامله خرید سیپورکس بین ایرانیت و بانک صنعت و معدن به تابلوی چهارم تبعید شده است. اما براساس گزارش حسابرس شرکت پرشیا استحکام این مبلغ در قالب چک به شرکت ایرانیت بازگردانده است.با توجه به بازگشت این رقم و همچنین تحقق سود شرکت به نظر می‌رسد شرکت باید دوباره به جایگاه اصلی خود بازگردد.در این میان ایرانیت با مشکلی از سوی محیط زیست مواجه است که در صورت پیروزی محیط‌زیست چه‌بسا شرکت به تعطیلی کشیده و بیش از ۵هزار کارگر مستقیم و غیرمستقیم با معضل بیکاری دست و پنجه نرم کنند.