ایلنا- رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: تاکنون در حدود ۵۰‌میلیارد تومان برگه سهام فولاد مبارکه صادر شده که این میزان حدود ۱۶‌درصد بخشی است که برای جوایز صادراتی در نظر گرفته شده است. مهدی غضنفری افزود: صادرکنندگانی که جوایز صادراتی خود را در قالب سهام شرکت فولاد مبارکه دریافت کردند، از محل این سهام سود برده و با فروش سهام بیش از مبلغ جایزه صادراتی نصیب‌شان می‌شود. وی مبلغ کل این سهام را ۳۰۷‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون تومان اعلام کرد و گفت: واگذاری این سهام با دقت خاصی به طور مرحله به مرحله انجام می‌گیرد؛ به گونه‌ای که برای مدیریت عرضه سهام برنامه داریم و نگرانی سازمان بورس از کاهش قیمت را به این طریق برطرف می‌کنیم. وی ادامه داد: قاعدتا ادامه توزیع برگه‌های سهام به گونه‌ای مدیریت خواهد شد که اثر منفی بر روی قیمت این سهام نداشته باشد و در این زمینه از مشورت سازمان بورس و اوراق‌بهادار در جهت مدیریت بهتر این موضوع بهره خواهیم گرفت.

رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: براساس مصوبه هیات دولت، ۵‌درصد از سهام فولاد مبارکه برای پرداخت جوایز صادراتی معوقه سال‌های ۸۴ و ۸۵ در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران قرار گرفت که قیمت پایه این سهم توسط سازمان بورس و اوراق‌بهادار ۳۱۹ تومان در نظر گرفته شد و معادل طلب صادرکنندگان با این قیمت پایه، سهام اعطا می‌شود.

غضنفری تصریح کرد: از ۲۶ اسفندماه سال ۸۶ با سازمان خصوصی‌سازی برای عرضه ۵‌درصد از سهام فولاد مبارکه همکاری داشته‌ایم. همچنین پرداخت دیون دولت مربوط به جوایز صادراتی سال‌های ۸۴ و ۸۵ و پرداخت جوایز سال ۸۶ به صورت سهام در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر بازرگانی گفت: کار عرضه ۵‌درصد از سهام شرکت فولاد مبارکه به منظور پرداخت جوایز صادراتی ادامه خواهد یافت؛ به طوری که تا پایان سال جاری، بهنگام‌سازی جوایز صادراتی محقق می‌شود.