فارس - مدیرعامل شرکت فرابورس گفت: با وزارت نیرو هماهنگ شده تا بعد از تبدیل نیروگاه‌ها به سهامی عام، این شرکت‌ها در بازار فرابورس حضور داشته باشند و شرکت‌های متقاضی حضور در این بازار از جمله ۹۶ شرکت اخراجی می‌توانند از هم‌اکنون نسبت به ارائه مدارک لازم به سازمان بورس اقدام کنند.

مصطفی امید قائمی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های دولتی و مشمول خصوصی‌سازی می‌توانند با تبدیل شرکت‌ها و پروژه‌ها و طرح‌ها به شرکت‌های سهامی عام، در بازار فرابورس حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: براین اساس مقرر شده شرکت‌های نیروگاهی، عمران شهرهای جدید، طرح‌هایی که هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند و حتی در صورت امکان شرکت هما، در بازار فرابورس پذیرش و حضور داشته باشند.

به گفته وی با وزارت نیرو هماهنگی شده تا بعد از تبدیل نیروگاه‌ها به سهامی عام در بازار فرابورس حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های متقاضی حضور در بازار فرابورس می‌توانند از هم‌اکنون نسبت به ارائه مدارک لازم به سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کنند تا در صورت احراز شرایط، مورد پذیرش شرکت فرابورس واقع شوند.

امید قائمی با اشاره به اینکه شرکت‌های زیان ده هم می‌توانند وارد فرا بورس شوند، افزود: عمده برنامه شرکت فرابورس پذیرش شرکت‌های ثبت شده در نزد سازمان بورس و شرکت‌های بزرگی است که به دلایلی شرایط حضور در بورس اصلی را ندارند.

مدیرعامل شرکت ۱۰‌میلیارد تومانی فرا بورس ادامه داد: ۹۶ شرکت اخراجی از بورس هم می‌توانند مورد پذیرش فرا بورس واقع شوند، اما با توجه به حجم اندک این دسته از شرکت‌ها، باید شرکت‌های بزرگ‌تر و جدیدی وارد فرا بورس شوند، اما روش واگذاری و شفافیت اطلاعاتی به مانند بورس است.

امید قائمی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی تاکنون در شرکت فرابورس انجام شده؟ گفت: برای تدوین آیین‌نامه پذیرش تاکنون چهار کارگروه شامل کارگروه‌های تعیین کار مزدها و حق درج، دستورالعمل پذیرش، بررسی سیستم رایانه‌ای و آیین‌نامه معاملات تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب لایحه مالیاتی که از سوی سازمان بورس به دولت برای تصویب در مجلس ارائه شده، بخش مهمی از بسترهای لازم برای انجام اولین معامله فراهم خواهد شد که انتظار می‌رود این اتفاق ظرف چند ماه آینده رخ دهد.

امید قائمی در رابطه با دیگر اقدامات انجام شده در فرا بورس اظهار داشت: دو طبقه از ساختمان حافظ برای استقرار موقت شرکت اجاره شده تا در آینده‌ ساختمان مستقلی خریداری شود.