گروه بورس - سومین بلوک صدرا هم به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا رسید.

به گزارش خبرنگار ما، صندوق آتیه‌ساز سهامدار ۵۸/۶درصدی صدرا روز گذشته نسبت به عرضه سهام خود در این شرکت بورسی اقدام کرد که این بلوک نیز به سهامدار ۵۱درصدی صدرا یعنی قرارگاه خاتم رسید.

پیش از این قرارگاه با سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، برای خرید بلوک ۶/۵درصدی صدرا عرضه شده از سوی تدبیر به رقابت پرداخته بودند که ماحصل آن افزایش ۱۰ریالی قیمت پایه و رسیدن بلوک به «مهر» بود. اما روز گذشته هیچ رقیبی برای صدرا به میدان نیامد که این اتفاق از توافق احتمالی مهر و قرارگاه برای اداره صدرا به صورت مشارکتی حکایت دارد.

این بلوک ۹۸میلیون سهمی دیروز در شرایطی به ارزش ۸/۱۲میلیارد تومان معامله شد که پیش از این قرارگاه ۵۱درصد از سهام این شرکت بورسی را به قیمت ۷۶میلیارد تومان خریداری کرده بود.

قیمت پایه این معامله ۱۳۰تومان بود که بدون هیچ رقابتی از سوی کارگزاری صنعت‌و‌معدن برای قرارگاه خاتم خریداری شد.قرارگاه باید ۵۰درصد از ارزش این معامله ۸/۱۲میلیارد تومانی را به صورت نقد و مابقی آن را به صورت اقساط بپردازد.

قرارگاه خاتم در حالی این بلوک ۶درصدی را به قیمت ۱۳۰تومان خرید که پیش از این بلوک ۵۱درصدی را به قیمت ۱۰۰تومان خریداری کرده بود و «مهر» هم بلوک ۶/۵درصدی این شرکت را به قیمت پایه ۱۰۵تومانی از تدبیر خریده بود.

در بازار دیروز ۱۷درصد از سهام داروسازی کوثر هم از سوی سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت با قیمت پایه ۴۵۰تومان عرضه شد که خریداری در بازار نداشت.

روز گذشته در اتفاقی دیگر واگذاری ۲۵درصد از سهام بانک ملت به ۴شخصیت حقوقی بابت رددیون کلید خورد.بر این اساس، دیروز ۶/۸درصد از سهام ملت به «ساتا» و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی به قیمت ۱۱۳۳ ریال برای هر سهم واگذار شد.

سهم «ساتا» از این بلوک ۴درصد و سهم صندوق بازنشستگی هم از این واگذاری ۶/۴درصد بود. در روزهای آتی هم ظاهرا قرار است مابقی سهام بانک ملت به صندوق ذخیره فرهنگیان و آستان قدس واگذار شود.