گروه بورس - شرکت سرمایه‌گذاری صنعت‌و‌معدن سهام دو شرکت را در فروردین‌ماه به پرتفوی خود افزود. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سهام پارس سوییچ و کارخانجات کمک فنر ایندامین را با ارزش ۵۲میلیاردو ۴۵۳میلیون ریال به پرتفوی خود اضافه کرد.

این شرکت همچنین سهام پارس‌سوییچ را به مبلغ سه میلیون ریال واگذار کرد و دو میلیون ریال سود کسب کرد. بنابراین گزارش بهای تمام شده و ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های «وصنعت» در سهام شرکت‌های بورسی در فروردین‌ماه امسال افزایش یافت.

براین اساس بهای تمام شده این سرمایه‌گذاری‌ها که در ابتدای دوره معادل دو هزارو ۲۹۴میلیاردو ۴۲۱میلیون ریال بود در پایان دوره ۱۱میلیاردو ۱۷۸میلیون ریال افزایش یافت.

همچنین ارزش بازار این سرمایه‌گذاری‌ها نیز با ۱۱میلیاردو ۲۸۹میلیون ریال افزایش در پایان سال به یک هزارو ۵۳۶میلیاردو ۴۳۶میلیون ریال رسید.

بنابراین گزارش عمده پرتفوی «وصنعت» شامل ۱۹/۴۵درصد سهام سایر محصولات کانی غیرفلزی و ۶۱/۳۰درصد سهام واسطه‌گری‌های مالی است.

ارزش پرتفوی پذیرفته شده در بورس برای هر سهم یک هزارو ۲۴ریال است.

براساس این گزارش شرکت‌های سیمان فارس و خوزستان، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، لیزینگ صنعت‌و‌معدن، کاشی حافظ، سیمان سپاهان، سیمان مازندران و توسعه صنایع بهشهر از جمله شرکت‌های بورسی پرتفوی «وصنعت» هستند.