گروه بورس- شرکت سیمان فارس و خوزستان طی بهمن ماه با واگذاری سهام هشت‌شرکت سیمانی بورس مبلغ ۴۵۶میلیون ریال سود کسب کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، مبلغ واگذاری این سهام در بورس بالغ بر ۶۱۵میلیون ریال بود. این در حالی است که بهای تمام‌شده سهام مزبور برای سیمان فارس و خوزستان بالغ بر ۱۶۰میلیون ریال برآورد شده است.

سیمان فارس و خوزستان ماه گذشته سهام شرکت‌های سیمان بجنورد، سیمان بهبهان، سیمان خاش، سیمان شاهرود و سیمان فارس‌نو را با ۱۱۷میلیارد و ۶۴۴میلیون ریال بهای تمام‌شده تحصیل کرده است. این در حالی است که تحصیل ۳۳درصد از سهام شرکت سیمان فارس نو به موجب قرارداد مورخ ۲۶دی‌ماه با شرکت سیمان آبیک بود. سیمان فارس و خوزستان طی بهمن‌ماه شامل ۱۷شرکت بورسی و ۱۸شرکت غیر‌بورسی بود. ۹۹درصد صورت وضعیت پرتفوی «سفارس» متعلق به گروه سیمان، آهک، گچ و خدمات وابسته آن بوده است.

همچنین ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های سیمان فارس و خوزستان در پایان بهمن‌ماه به ۳۶۲۳میلیارد و ۱۱میلیون ریال رسید که در مقایسه با بهای تمام‌شده ابتدای دوره آن ۵۷درصد افزایش داشت.

بهای تمام‌شده جمع کل سرمایه‌گذاری‌ سیمان فارس و خوزستان در پایان بهمن‌ماه نیز با ۳۷۲۸میلیون ریال افزایش به مبلغ ۲۳۰۷میلیارد و ۱۳۲میلیون ریال رسید. این در حالی است که ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم با سرمایه ۴۱۷۶میلیارد ریال مبلغ ۸۶۸ریال بود.