گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته شاهد رشد ۴/۴۸ واحدی بود و به عدد ۹هزار و ۹۷۸ واحد رسید. در بازار دیروز شاخص از ابتدای وقت تحت تاثیر رشد اکثر نمادهای عمده حرکت جهشی داشت، به گونه‌ای که در ساعت ۱۰ و ۳۴ دقیقه تحت تاثیر ۴۵/۵ واحد تاثیر مثبت چادرملو، ۰۲/۲ واحد تاثیر مثبت ملی مس، ۷۴/۱ واحد تاثیر مثبت سرمایه‌گذاری امید، ۲۳/۱ واحد تاثیر مثبت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و به‌رغم تاثیر منفی ۱۸/۰ واحدی نوسازی و ساختمان تهران و ۵۱/۱ واحد تاثیر منفی سیمان سپاهان، شاخص ۷۹/۹ واحد مثبت شد. ۹ و ۱۱ دقیقه نماد توس‌گستر شاهد دادوستد یک بلوک یک میلیون سهمی در نرخ ۲هزار و ۶۰۰ریال بود، ۲۰ دقیقه بعد یک بلوک دیگر یک میلیون سهمی در نرخ ۲هزار و ۶۰۰ریال معامله شد. با ادامه بازار معامله‌گران شاهد تشکیل صف‌های خرید برای نمادهای مختلف از جمله لیزینگ غدیر بودند. در ساعت دوم معاملات صف خرید ۵/۱میلیونی سهمی توسعه صنعتی ایران با عرضه سنگین از میان رفت.

در ساعت ۱۰ و ۳۱ دقیقه همچنین یک بلوک ۲ میلیونی صدرا در درصد منفی مورد معامله قرار گرفت. با تشکیل صف‌های خرید برای گل‌گهر، چادرملو و سرمایه‌گذاری امید شاخص رشد بیشتری را تجربه کرد. تاثیر ۵۸/۵ واحدی چادرملو، ۰۱/۴ واحدی سرمایه‌گذاری امید، ۹۷/۲ واحدی سرمایه‌گذاری معادن و فلزات موجب شد تا شاخص در ساعت ۱۱ و ۲۹ دقیقه ۵۵/۲۷ واحد رشد را تجربه کند.

با رسیدن ملی مس و فولاد مبارکه به درصد مثبت و معاملات مناسب در این قیمت این دو نماد به ترتیب ۲۷/۱۸و ۵/۱۷واحد تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشت تا به‌رغم تاثیر منفی ۴/۳ واحدی خرید سهام فولاد خوزستان به میزان حجم مبنا، شاخص در نهایت ۴/۴۸ واحد رشد را تجربه کند. با این رشد شاخص در کل هفته ۵۸ واحد رشد کرد و بار دیگر در نزدیکی مرز ۱۰هزار واحد (با فاصله ۲۲ واحدی) قرار گرفت.