گروه بورس- شرکت قند پارس طی ۶ ماهه منتهی به دی ماه امسال با تحقق چهار درصد فروش توانست معادل ۱۰۸درصد پیش‌بینی سود هر سهم را محقق کرد. بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، قند پارس درآمد هر سهم سال مالی منتهی به تیرماه سال ۸۷ را با ۳۱میلیارد و ۹۹۷میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۳ریال پیش‌بینی کرده است. همچنین پیش‌بینی عملکرد قند پارس برای سال مالی منتهی به تیرماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش حدود ۹درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۷درصد کاهش، (زیان) عملیاتی ۲۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه برآوردی برای سال مالی ۸۷ به مبلغ ۱۱۹۶۶ میلیون ریال (مبلغ ۳۷۴ریال به ازای هر سهم) معادل ۵۱۱درصد از کل سود پیش‌بینی شده است که عمدتا شامل سود فروش ۱۰۴قطعه از زمین‌های شرکت به مبلغ ۱۰۷۹۴میلیون ریال و سود حاصل از زمین‌های سیاخ به مبلغ ۷۹۷میلیون ریال است.

هیات‌مدیره در نظر دارد در صورت وجود سود قابل تخصیص مبلغ ۱۹ریال به ازای هر سهم از سود عملکرد سال مالی ۸۷ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت طرح تکمیل واحد تصفیه فاضلاب با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ سه‌میلیارد ریال (با هزینه انجام شده به مبلغ ۶۵۰میلیون ریال با ۲۲درصد پیشرفت کار) و تاریخ بهره‌برداری سال ۸۷ را در دست اجرا دارد. مطابق اطلاعات دریافتی مبنای فروش شکر در سال ۸۷ به نرخ هر کیلو ۵۶۰۰ریال است که بر اساس اخباری مبنی بر احتمال فروش محصول باقی‌مانده به دولت به نرخ فروش سال قبل انعکاس یافته است؛ و لیکن دولت هنوز قیمت نهایی شکر را اعلام نکرده و شرایط خرید و یارانه محصول را مشخص نکرده است.