گروه بورس - وزیر نفت از ورود هلدینگ پتروشیمی به بورس تهران تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.

«غلامحسین نوذری» در گفت‌وگو با «مهر» گفت: زمانبندی‌‌های لازم نیز برای انجام این کار صورت گرفته است. وزیر نفت با بیان اینکه پالایشگاه‌ها نیز همین شرایط را دارند و توافقات لازم و زمانبندی‌ها صورت گرفته است، افزود: برخی شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت و شرکت پتروپارس نیز آماده واگذاری است.

حفاری شمال در راه بورس

از سوی دیگر رییس ستاد اصل ۴۴ در شرکت ملی نفت در گفت‌‌و‌گو با «سنا» گفت: بعد از رایزنی‌ها و بررسی‌های متعدد که به هلدینگ شدن ۱۳ شرکت پتروشیمی انجامید، هم‌اکنون در حال تهیه اساسنامه مربوطه هستیم که این اساسنامه هنوز به مرحله نهایی برای ثبت نرسیده، اما در صورت آماده شدن، هلدینگ پتروشیمی نهایتا تا پایان شهریور امسال وارد بورس خواهد شد. وی در مورد آخرین مراحل ورود ۵درصد سهام حفاری شمال به بورس نیز گفت: مقدمات کار در حال انجام است و مطابق قول‌هایی که داده شد، به زودی ۵‌‌درصد سهام این شرکت جهت کشف قیمت در بورس عرضه خواهد شد. وی به زمان نهایی برای عرضه اولیه این شرکت اشاره نکرد و گفت: مصوب شده که ۱۰درصد از سهام حفاری شمال برای رد دیون به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) واگذار شود، اما هنوز تصمیمی برای واگذاری بخشی از سهام به پرتفوی سهام این شرکت عدالت گرفته نشده است.

وی به بازدید گروهی از متقاضیان خرید سهام از محل شرکت در نکا اشاره کرد و گفت: به تازگی گروهی از فعالان بازار که درخواست خرید و مشارکت در عرضه اولیه سهام شرکت را داشتند، بازدیدی از شرکت به عمل آوردند.

وی همچنین به آگهی مجدد ۶۱‌‌درصد سهام «پتروپارس» اشاره کرد و گفت: از آنجا که برنده مزایده قبلی نتوانست سرموعد مقرر ۲۰درصد مربوط به ثمن معامله را پرداخت کند، بنابراین تصمیم بر این شد که بار دیگر سهام این شرکت برای فروش در مزایده آگهی شود.