گروه بورس- فروش و سود محقق شده سه ماهه نخست امسال مگسال با افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روبه‌رو شد.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، مگسال در این مدت با ۳۵درصد افزایش در سود محقق شده هر سهم توانست برای هر سهم مبلغ ۶۳۳ریال سود تحقق دهد. این رقم ۲۵درصد از بودجه مگسال را پوشش داده است. از سوی دیگر مگسال تا پایان خرداد ماه امسال مبلغ ۲۶میلیارد و ۵میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرد که این مبلغ با ۳۷درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۲۳درصد بودجه امسال را پوشش داده است. مگسال درآمد هر سهم امسال را با ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ دوهزار و ۴۹۰ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد امسال مگسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 19درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 20درصد افزایش، سود عملیاتی 16درصد افزایش، هزینه‌های مالی 346درصد افزایش نشان می‌دهد.
هیات مدیره مگسال در نظر دارد ۱۰درصد از سود خالص سال مالی ۸۸ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند. شایان ذکر است که شرکت در اسفند ۸۷اعلام کرده بود که هیات مدیره در نظر دارد مبلغ ۱۵میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال از سود خالص سال مالی ۸۸ (به ازای هر سهم ۱.۲۴۰ریال) را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.
مگسال اعلام کرده است پیش‌بینی افزایش سرمایه به مبلغ 7500میلیون ریال و محل تامین آن از اندوخته طرح و توسعه دارد که به تائید سازمان حسابرسی رسیده است و اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به نتیجه نهایی رسیده است. لازم به ذکر است پس از انجام افزایش سرمایه، سرمایه شرکت معادل 20میلیارد ریال خواهد شد.