گروه بورس- شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۹ را تعدیل کرد. بر اساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «خگستر» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری را که قبلا مبلغ ۳۴۲ریال اعلام کرده بود به دلیل کاهش درآمد سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر، کاهش داد. پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۹ «خگستر» با سرمایه یک‌هزار و ۵۰۰میلیارد ریالی مبلغ ۲۳۶ریال اعلام شده است.

پیش‌بینی عملکرد «خگستر» برای سال مالی ۸۹ در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۴‌درصد کاهش، هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی ۲۱‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۶‌درصد کاهش، هزینه‌های مالی ۲۲‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۱‌درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلایل این کاهش را عدم لحاظ کردن سود و زیان شرکت‌های مهرکام پارس و محورسازان ایران خودرو ناشی از نهایی نشدن تعدیلات قیمت محصولات شرکت‌های یاد شده و عدم ارائه اطلاعات آن و کاهش سود شرکت‌های خدمات بیمه ایران خودرو و سرمایه‌گذاری سمند و کاهش درصد تقسیم سود از ۹۰درصد به ۶۰درصد در شرکت‌های زیرمجموعه اعلام کرده است.

مطابق این گزارش شرکت‌های بانک پارسیان، الکتریک خودرو شرق و رینگ‌سازی مشهد که زیرمجموعه این شرکت هستند درآمد نقدی هر سهم خود را به ترتیب مبلغ ۲۸۹، ۳۳۰ و ۳۰۰ریال اعلام کرده‌اند.

همچنین شرکت‌های ایران خودرو و ایران خودرو دیزل به ترتیب باداشتن ۴۲/۶ و ۵‌درصد مالکیت شرکت‌ سرمایه‌گذاری سمند درآمد هر سهم خود را از شرکت یاد شده به ترتیب صفر و ۴۰۰ریال و درآمد نقدی هر سهم را نیز صفر و ۴۰۰ریال اعلام کردند. این شرکت اعلام کرده که براساس سیاست‌های گروه ایران خودرو سهام تحت مالکیت گروه ایران خودرو در بانک پارسیان به فروش خواهد رسید که به دلیل نهایی نشدن موضوع در بودجه ارائه شده آثار ناشی از فروش سهام مزبور لحاظ نشده است و پس از قطعی شدن شرایط فروش توسط مدیریت ارشد ایران خودرو آثار آن در بودجه ارائه شده اعلام خواهد شد.

بر اساس اطلاعات دریافتی، هیات مدیره در نظر دارد تقسیم ۶۰‌درصد سود خالص سال مالی ۸۹ را به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.