گروه بورس- فرومولیبدن کرمان در حال حاضر اطلاعات بااهمیت و تاثیرگذاری ندارد. بنابراطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «فروم» درآمد هر سهم امسال را مبلغ ۲۶۹ریال پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که زیان هر سهم شرکت در سال ۸۸ مبلغ ۹۷۹ریال برآورد شده است.

مطابق بند ۳ گزارش حسابرس در خصوص صورت‌های مالی سال مالی ۸۷ «بر اساس بررسی‌های به عمل آمده بهای فروش موجودی کالای خریداری شده در پایان سال مالی مورد گزارش، کمتر از بهای تمام شده آن است. در نتیجه شرکت باید بابت موجودی کالای خریداری و ساخته شده در پایان سال مالی مورد گزارش، مبلغ ۲۵میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال ذخیره کاهش ارزش موجودی در حساب‌ها شناسایی کند. در صورت اعمال تعدیلات لازم از این بابت، موجودی مواد و کالا به مبلغ فوق کاهش و سود شرکت از مبلغ ۵میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال به ۱۹میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال زیان تغییر خواهد یافت.»

مطابق بند ۴ گزارش حسابرس در خصوص صورت‌های مالی ۸۷ «مبلغ ۲۷میلیارد و ۷۸۳میلیون ریال از سرفصل حساب‌ها و اسناد دریافتنی تجاری مربوط به جوایز صادراتی سنوات قبل است که تاکنون به دلیل دولتی تلقی کردن شرکت مورد رسیدگی و سهامدار عمده این شرکت (موسسه صندوق بازنشستگی کارکنان مس سرچشمه) به حیطه وصول در نیامده است. به دلیل عدم دریافت تاییدیه و دسترسی به اسناد و مدارک کافی در این خصوص و همچنین از آنجایی که شرکت در سال مالی مورد رسیدگی از بابت جوایز صادراتی، درآمدی در حساب‌ها شناسایی نکرده است، تعیین مبلغ قابل بازیافت آن در حال حاضر برای این موسسه مشخص نبوده و اقدامات انجام شده توسط شرکت تا تاریخ تنظیم این گزارش منجر به حصول نتیجه قطعی نشده است.» با توجه به آثار ناشی از موارد یاد شده، حسابرس مستقل شرکت صورت‌های سود و زیان و جریان وجوه نقد شرکت‌ برای سال مالی ۸۷ را مردود و نسبت به ترازنامه شرکت در تاریخ یاد شده عدم اظهارنظر کرده بود.

با توجه به موارد مندرج در بندهای ۳ و ۴ فوق حسابرس مستقل شرکت در خصوص صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۱۰ماهه منتهی به پایان دی ماه ۸۸ شرکت و با برگشت مبلغ ۲۷میلیارد و ۷۸۳میلیون ریال از سرفصل حساب‌ها و اسناد دریافتنی تجاری (سازمان بازرگانی) و تحت سرفصل تعدیلات سنوات اظهارنظر مشروط کرده بود. شایان ذکر است به جهت رعایت مفاد دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، نماد معاملاتی شرکت از زمان ارائه صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه ۸۷ و در پی عدم اظهارنظر حسابرس نسبت به صورت‌های مالی یاد شده متوقف و تا زمان ارائه صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۱۰ماهه رفع توقف نشده بود.

مطابق بند ۴ گزارش حسابرس نسبت به صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۱۰ ماهه یاد شده ۱۲میلیارد و ۸۷میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۴۲ریال) از مانده سرفصل حساب‌ها و اسناد دریافتنی تجاری و سپرده‌ها و پیش‌پرداخت‌ها و به‌رغم سنواتی بودن آنها، شرکت اقدام موثری جهت وصول آنها به عمل نیاورده است.

مطابق صورت‌های مالی تجدید ارائه شده سال مالی ۸۷، زیان انباشته شرکت در تاریخ ترازنامه بالغ بر مبلغ ۲۲میلیارد و ۳۰۶میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ (۴۴۶) ریال) معادل ۶/۴۴ درصد سرمایه ثبت شده شرکت است که با توجه به زیان پیش‌بینی شده سال مالی ۸۸ به مبلغ ۴۸میلیارد و ۹۳۱میلیون ریال، زیان انباشته در پایان سال مالی ۸۸ بالغ بر ۷۱میلیارد و ۲۳۷میلیون ریال به ازای هر سهم مبلغ یک‌هزار و ۴۲۵ریال خواهد شد که در حتی در صورت تحقق پیش‌بینی سود سال مالی ۸۹ (به مبلغ ۱۳,۴۵۹میلیون ریال)، زیان انباشته شرکت کماکان در پایان سال مالی مبلغ ۸۹ بالغ بر ۵۷میلیارد و ۷۸۸میلیون ریال خواهد شد و شرکت از مشمولیت مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج نمی‌شود.