گروه بورس- معدنی دماوند طی سه ماه نخست سال برای هر سهم مبلغ 51 ریال زیان محقق کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، معدنی دماوند درآمد هر سهم امسال را با ۱۰میلیارد ریال سرمایه مبلغ ۳۰۰ریال پیش‌بینی کرده که عملکرد شرکت طی سه ماه نخست سال منجر به تحقق زیان ۵۱‌ریالی برای هر سهم شده است.
پیش‌بینی عملکرد سال مالی 89 «کدما» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 109‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 67‌درصد افزایش، سود عملیاتی مبلغ 5‌میلیارد ریال افزایش و سود خالص پس از کسر مالیات 4‌میلیارد و 895میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد.
مطابق با بند ۳ گزارش حسابرسی مستقل شرکت در خصوص صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به اسفند ۸۸ تعدیلاتی در حساب‌های شرکت ضروری است.
ثبت اصلاحات مزبور موجب خواهد شد زیان سال مالی مورد گزارش مبلغ 515/6میلیون ریال افزایش یابد. از سوی دیگر با توجه به اینکه مطابق صورت‌های مالی 12ماهه سال مالی مذکور، زیان انباشته شرکت در پایان سال مالی 1388 بالغ بر مبلغ 4800میلیون ریال و معادل 48درصد سرمایه ثبت شده شرکت می‌باشد. در صورت اعمال تعدیلات به مبلغ 515/6‌میلیون ریال، زیان انباشته شرکت بالغ بر 315/56میلیون ریال (هر سهم مبلغ 532ریال) خواهد شد که شرکت را مشمول مفاد ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت خواهد کرد.
بنابراین اطلاعات با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین محصولات معدنی دماوند کنسانتره سرب بوده که تولید آن از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری شروع شده و در تیر ماه به ظرفیت کامل رسیده است.
همچنین پس از انجام عملیات باطله‌برداری در معدن «برقره‌گل»، تولید و استخراج «سنگ بر» نیز در تیر ماه شروع شده است.
در معدن سنگ تراورتن اژدهاتور نیز پس از عقد قرارداد با پیمانکاران جدید، پیمانکاران از مرداد ماه موظف به بهره‌برداری ماهانه حداقل یک‌هزار تن به ارزش ۱۷۰میلیون ریال است. با توجه به موارد ذکر شده بخش زیادی از فروش در سه ماه دوم سال محقق می‌شود و سود شرکت را به مبلغ پیش‌بینی شده خواهد رساند.