گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری پردیس از فروش بخشی از سهام حاضر در پرتفوی خود در مرداد ماه ۸۶ مبلغ ۲۲۷میلیون ریال سود کسب کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق‌بهادار، «پعایق» از واگذاری سهام شرکت‌های معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری بانک ملی، کابل‌های مخابراتی شهیدقندی، کیمیدارو و ملی مس به مبلغ سه‌میلیارد و ۷۲۷میلیون ریال سود شناسایی کرد.

این شرکت در خرید و فروش‌های مرداد ماه خود همچنین سهام شرکت‌های توسعه صنایع‌بهشهر، توسعه معادن روی ایران، صندوق بازنشستگی، سایپا، سرمایه‌گذاری داروپخش، فولاد خوزستان، کیمیدارو، ملی مس و نفت پارس را به پرتفوی خود افزود. از این رو معادل ۱۳میلیارد و ۶۹۸میلیون ریال به ارزش بازار پرتفوی «پعایق» اضافه شد.

ارزش بازار این پرتفوی در پایان مردادماه ۸۶ برابر رقم ۱۹۲میلیارد و ۱۳۰میلیون ریال اعلام شده است.

بیشترین افزایش ارزش بازار به بهای تمام شده در گروه استخراج کانه‌های فلزی پرتفوی «پعایق» صورت گرفت که معادل ۱۵۶درصد رشد داشت.

همچنین در گروه فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی ارزش بازار این گروه در پایان دوره نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره برابر ۱۴۵درصد رشد را تجربه کرد.

این شرکت بخش عمده پرتفوی خود را (معادل ۸۵/۱۷درصد) به گروه خودرو و ساخت قطعات اختصاص داده است که نسبت ارزش بازار به بهای تمام شده آن برابر ۴۳درصد افت را شاهد بود.