گروه بورس- شرکت پارس‌سرام پیش‌بینی فروش سال مالی منتهی به پایان شهریورماه ۸۷ را مبلغ ۱۱۰میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت پارس‌سرام در دوره نه ماه منتهی به پایان خردادماه امسال از فروش محصولات خود مبلغ ۷۰میلیارد و ۶۷میلیون ریال درآمد کسب کرد. این درحالی است که این شرکت فروش سال مالی منتهی به پایان شهریورماه ۸۶ را مبلغ ۹۳میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.

براساس مقایسه عملکرد سال مالی ۸۶ و ۸۷ پیش‌بینی فروش این شرکت ۱۸درصد افزایش نشان می‌دهد. «کسرام» سود سال مالی ۸۷ را با سرمایه ۳۰میلیارد ریال مبلغ ۴۶۵ریال پیش‌بینی کرده است.

این پیش‌بینی در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی قبل ۶۹درصد کاهش دارد. پیش‌بینی عملکرد «کسرام» برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۲درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را عمدتا افزایش مقدار و نرخ فروش، تغییر در ترکیب فروش، افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و عدم وجود درآمد غیرعملیاتی قابل توجه در مقایسه با سال قبل اعلام کرده است. برپایه این اطلاعات هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ شش میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۰۰ریال) را برای تقسیم میان سهامداران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد دهد.