گروه بورس- رشد 17 واحدی شاخص فرابورس در روز گذشته موجب شد تا آیفکس به 766 واحد نزدیک شود. دیروز جهش 10 واحدی شاخص فرابورس در همان نیم ساعت اول بازارشاخص را تا 760 واحد بالا برد و اگرچه نوسان آن برای تقریبا 2 ساعت محدود شد، اما از 11:30 دقیقه قبل از ظهر، بازار تقریبا جهش بیش از 5 واحدی دیگر را آغاز کرد.
بازار دیروز نیز همچنان به تبعیت از شرایط عمومی بازار و خریدهای وعده داده شده، روی ریل مثبت قرار داشت و تغییر مالکیت بیش از ۱۱۲ میلیون برگه اوراق بهادار، ارزش معاملات روزانه را در این بازار از ۶۱۳ میلیارد ریال بالاتر برد. فرابورس نیز در این روزها همچنان از تزریق نقدینگی بازار سهام متاثر است و با اینکه خبرهای رسمی از مراجع قانونی در خصوص میزان تزریق روزانه به بازار ارز به بیرون درز نمی‌کند، اما برخی آگاهان بازار از احتمال تزریق هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه خبر داده‌اند. به هر روی امروز سه‌شنبه باید منتظر خبرهایی از شورای پول و اعتبار نیز بود. پیش خبرها و پیش‌بینی‌ها از مقاومت احتمالی بانک مرکزی در مقابل درخواست دولت و فعالان بورس برای تعدیل در نرخ سود حکایت دارد؛ انتظاری که بازار سهام همچنان از آن دست‌بردار نیست.
دیروز همانند روز یکشنبه، نماد مارون بیشترین تاثیر را در بالابردن شاخص بر عهده داشت. معامله بیش از ۸۱ هزار سهم از این نماد با نزدیک به ۳ میلیارد ریال ارزش، موجب شد نماد پتروشیمی مارون ۵/۷ واحد بر شاخص کل بیفزاید. نمادهای جم، میدکو، شاوان، ذوب، زاگرس و شپاس به ترتیب بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند. در جریان معاملات روز گذشته فرابورس، نماد وزمین (بانک ایران زمین) با جابه‌جا‌یی بیش از ۲۱ میلیون سهم بیشترین ارزش و حجم معاملات در حد ۴۰ میلیارد ریال را از آن خود کرد. نماد صایتل (اوراق اجاره ماهانه ۲۰ درصدی رایتل) با معامله‌ای به ارزش تقریبا ۳۹ میلیارد ریال در رده بیشترین ارزش معاملات، جایگاه دوم را از آن خود کرد.