گروه بورس- انجمن حسابداران خبره ایران سمینار تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین‌المللی را در تاریخ 10 اردیبهشت‌ماه در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار می‌کند.
دبیر علمی این سمینار با اعلام خبر فوق افزود: سمینار تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار با هدف تبیین شرایط خاص کشور پس از کاهش یا لغو کامل تحریم‌ها، قصد دارد، آثار آن را بر حرفه حسابداری بررسی کند.
فرزام زمانی با اشاره به اینکه این آثار شامل تاثیر بر عملکرد اقتصادی از قبیل سرمایه‌گذاری و تجارت ایران با سایر کشورها از یک سو و از سوی دیگرتاثیر بر حرفه حسابداری و مالی به عنوان حرفه‌ای اثرگذار بر این شرایط است، خاطر نشان ساخت: از آنجا که در دوره گذار، فرصت‌ها و تهدیدهایی برای حرفه حسابداری و مالی پدید خواهد آمد، این سمینار با هدف تشریح این فرصت‌ها و تهدیدها به دنبال توانمند‌سازی فعالان این حرفه در مواجهه با شرایط جدید است. زمانی گفت: در شرایط کنونی که اقتصاد با مشکلاتی از قبیل رکود، بیکاری بالا، جذب محدود سرمایه‌گذاری خارجی و همکاری‌های بین‌المللی و همچنین مفاسد اقتصادی روبه‌رو است، رشد و توسعه حرفه حسابداری نقش مهمی در کاهش این مشکلات و ظرفیت‌سازی دارد. وی ادامه داد: حرفه حسابداری در شرایط کنونی قادر است با ایجاد کنترل لازم برای حفاظت از منابع سازمانی، بهبود کیفیت گزارشگری، ایجاد شفافیت در سازمان‌ها وتسهیل سرمایه‌گذاری خارجی از طریق به تصویر کشیدن جذابیت‌ها در قالب اعداد و ارقام به رفع مشکلات یادشده کمک کند.
دبیر علمی سمینار تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار ازکمک به تصویر‌سازی از فضای امن، قابل سرمایه‌گذاری و پرسود و نیز ایجاد اطمینان خاطر به سرمایه‌گذاران خارجی در تامین اطلاعات مورد نیاز آنها در همکاری‌های بین‌المللی به عنوان دیگر راهکارهایی نام برد که به کمک آن حسابداران قادرند در گذار از شرایط موجود سیاست‌گذاران امور اقتصادی را یاری کنند. وی یاد‌آور شد: از آنجا که تصمیم‌گیرندگان سیاسی و اقتصادی باید از نقش و اهمیت حرفه حسابداری در دوره گذار از تحریم‌ها آگاه باشند در این سمینار، نقش حرفه حسابداری و مالی و تحولات آن پس از تحریم‌ها بررسی خواهد شد. دبیر علمی سمینارتحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار گفت: در این سمینار، تعداد زیادی از فعالان مرتبط با حرفه حسابداری مالی مانند بانک، بیمه و نرم‌افزار حضور خواهند داشت. همچنین این امکان فراهم خواهد شد که علاقه‌مندان بتوانند در چندین محور، مهارت‌های خود را در کارگاه‌های آموزشی تقویت کنند. این محورها متمرکز بر فرصت‌های جدیدی است که در شرایط گذار از تحریم‌ها پیش روی فعالان حرفه حسابداری و مالی خواهد بود. وی افزود: در این سمینار کارگاه‌هایی با موضوع شرکت آزمایی (Due dilligence) به منظور کمک به مدیران در ارزیابی شرکت‌های طرف قرارداد، همکاری با آنها یا ارزیابی شرکت‌های مورد سرمایه‌گذاری، مدیریت تحریم و مطالبه خسارت از شرکت‌های خارجی، ارزشیابی بنگاه‌های اقتصادی (Valuation) وتهیه صورت‌های مالی مبتنی بر IFRS و آشنایی با XBRL برگزار خواهد شد.