3 واحد تولید فولاد در خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود

معاون اداری و برنامه ریزی استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت باید سه واحد تولید فولاد در خراسان رضوی راه‌اندازی شود که در حال حاضر عملیات ساخت دو واحد راه‌اندازی شده و شهرستان واحد دیگر هنوز مشخص نشده است. به گزارش خبرگزاری «مهر» در مشهد، علیپور معاون اداری و برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر دو واحد تولید فولاد در خراسان رضوی هر کدام با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در تربت‌حیدریه و نیشابور در دست ساخت است که هنوز شهرستان محل راه‌اندازی واحد سوم مشخص نیست.

مهندس علیپور گفت: ظرفیت ایران‌خودرو نیز به ۳۳هزار دستگاه خودرو ۴۰۵ و پژو پارس افزایش یافته که تا سال آینده این رقم به ۱۰۰هزار خودرو افزایش می یابد.

وی با اشاره به راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران - مشهد اظهار داشت: قطار سریع‌السیر تهران- مشهد با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت تا ۷ سال آینده راه‌اندازی خواهد شد که تکنولوژی این قطار به نام قطارهای مغناطیسی است که تنها کشور دارنده این تکنولوژی، آلمان است. مهندس علیپور در خصوص زمان اوج مصرف گاز در خراسان رضوی گفت: در فصل زمستان که اوج مصرف گاز می‌باشد، خط ۴۸ اینچ گاز از طریق عسلویه به تهران می‌آید و از تهران نیز به مشهد انتقال می‌یابد که تاکنون این خط لوله به سمنان رسیده است.