افت قیمت و عدم اطمینان در بازار پلی‌اتیلن آمریکای لاتین

به گزارش «نیپنا» به نقل از پلاتس، پس از توفان سهمگین هاروی در تابستان سال ۲۰۱۷ میلادی، میزان مبادله پلی‌اتیلن میان دو منطقه به طرز چشمگیری کاهش یافت و قیمت‌ها افزایش قابل‌توجهی داشتند. این در حالی است که سال ۲۰۱۸ میلادی برای واردکنندگان پلی‌اتیلن آمریکای‌لاتین در حالی آغاز شد که محموله‌های پلی‌اتیلن ارزان‌قیمت در پی نخستین موج افزایش ظرفیت در آمریکای‌شمالی به این منطقه سرازیر شد.

امسال نیز دوباره تحت‌تاثیر تحولات سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی، بازار پلی‌اتیلن آمریکای‌لاتین از لحاظ قیمتی و چشم‌انداز متاثر شده است. جنگ تجاری آغاز شده میان ایالات‌متحده و چین، صنایع پلاستیک آمریکا را هدف قرار داده است. از این‌رو سرازیر شدن حجم بالای محموله‌های پلی‌اتیلن تولیدی در ایالات‌متحده به مقاصد صادراتی جدید که نیازمند بازارهایی غیر از چین خواهد بود؛ قیمت‌های جهانی را با روندی کاهشی مواجه کرده است.

در نتیجه خریداران مکزیکی که عرضه‌کننده پلی‌اتیلن در بازار آمریکای‌جنوبی هستند؛ چند ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی پایین‌ترین رکورد قیمتی را تجربه کردند و در حالی وارد ماه ژانویه امسال شدند که انتظار می‌رود شرایط فعلی استمرار یابد.