گروه بورس جهانی- روز گذشته بازارهای جهانی سهام آسیا و اروپا منفی و بازارهای کالایی اروپا با نوسان اندک دنبال شد. به نظر می‌رسد این روند نزولی در بازارهای سهام آسیا به دنبال کاهش میزان صادرات چین در دو ماه ابتدای سال جاری و همین‌طور کسری تجاری که این کشور در 22 سال اخیر با آن مواجه شده، به‌وجود آمده است .در همین حال روند صعودی قیمت کالاها در بازارهای اروپا نیز به دلیل بهبود اوضاع اقتصادی در آمریکا بوده است .

در بازار کالایی توکیو؛ طلا در سر رسید ماه آوریل با روند منفی همراه شد و در سر رسید دیگر روند صعودی داشت. سایر فلزات گرانبها همچون نقره، پالادیوم نیز تغییر قیمت نداشتند. دادوستد سایر فرآورده‌های نفتی نیز همچون نفت خام و نفت سفید در سر رسید ماه آوریل با نوسان قیمت مواجه شد.
در بورس کالایی شانگهای طلا در هر دو سررسید ثابت ماند و قیمت سایر فلزات مانند روی، سرب، مس و میلگرد نیز با روند صعودی مواجه شدند. تنها آلومینیوم در سر رسید ماه آوریل با افت مواجه شد.
در بورس تجاری نیویورک نفت‌خام با افت مواجه شد و به حدود ۱۰۶ دلار در هر بشکه رسید.پلاتینیوم و پالادیوم نیز به ترتیب در ماه آوریل و مارس با روند منفی مواجه شدند و در سر رسید دیگر ثابت ماندند.