گروه بورس کالا - کتایون دارابی: بازار داخلی پتروشیمی روز گذشته ساکت ماند. به گفته فعالان اقتصادی، در این روز برخی از کالاها با افت قیمت و برخی دیگر با رشد همراه شدند.
در این روز نرخ ۷۲۴۰، ۱۵۴۰،ABS و ۲۰۹ با اندکی رشد همراه شد. به عقیده فعالان بازار کمبود این کالاها در بازار داخل سبب رشد قیمت آنها شده است. علاوه بر این برخی از محصولات H همچنان در بازار و بورس با اختلاف قیمت همراه هستند.

البته عده ای از معامله‌گران می‌گویند: اگر در هفته جاری برای این کالاها رقابت 3 درصدی صورت بگیرد، نرخ آنها بیشتر از بازار رقم خواهد خورد و خریداران در این حالت ضرر خواهند کرد؛ چرا که به گفته آگاهان اقتصادی، بازار در حال حاضر کشش افزایش قیمت‌ها را ندارد و بیش از این قیمت‌ها رشد نخواهد کرد.
با این حال پیش‌بینی‌ها با توجه به فصل رکود در بازار پتروشیمی، در هفته جاری نزولی است. البته نرخ محصولات پتروشیمی به خصوص پلی‌اتیلن در بازارهای جهانی نیز رو به پایین است.
در همین حال بازار پی‌وی‌سی نیز به گفته فعالان این حوزه با کاهش مبادلات مواجه است. با توجه به اینکه انتظاری برای افزایش قیمت‌ها در حوزه پی‌وی‌سی وجود ندارد و خریداران پیش تر اقدام به خرید بیش از حد پی‌وی‌سی کرده‌اند، معامله‌گران برای خرید عطش ندارند.
همچنین پیش‌بینی‌ها در حوزه پی‌وی‌سی نزولی است.